Zondag speelden de Blue Waves, dames, tegen RC DIOK, de nummer 2 in de Ereklasse Dames – 2e fase. Dat beloofde een spannende wedstrijd te worden.

Op ons thuisveld begon DIOK sterk, met een paar snelle offloads drukte de bezoekers binnen een paar minuten de eerste try.De eerste twintig minuten hadden wij moeite met het vinden van de connectie tussen elkaar. DIOK voelde dit goed aan wat resulteerde in een tweede try (0-10). Onze koppen gingen gelukkig niet hangen en door ontzettend veel positiviteit in ons team bleven we vechten.

In de tweede helft wisten we ons goed te herpakken waardoor Anniek Nauta door een paar snelle offloads en een mooie break een try kon scoren. Helaas was de goede teamspirit niet genoeg om de achterstand in te halen en eindigde de wedstrijd met een stand van 5-10.

Met deze uitslag staan de dames van de Blue Waves op nummer 1 in de Ereklasse. Echter de nummer 2 en 3, RC DIOK en AAC, hebben beiden een wedstrijd minder gespeeld. Op 7 mei spelen deze teams tegen elkaar.