Op 7 januari start Rugby Club Waterland feestelijk aan het nieuwe jaar, met nieuwjaarswedstrijden en een nieuwjaarsreceptie. Er worden op deze zondag twee 'Tag rugbywedstrijden' gespeeld. De eerste wedstrijd, met een mix van Senioren, Colts, Junioren en Cubs start om 14:00 uur. Daarna is het om 15:00 de beurt aan de jongste jeugd: Turven, Benjamins en Mini's. Aanmelden voor de wedstrijden kan via je teammanager of via het formulier op deze pagina.

Uitleg Tag rugby

Elke speler krijgt 2 tags. We beginnen de wedstrijd met een tap-kick

Het is de bedoeling om bij de speler met de bal een tag af te trekken. Als dit gebeurt wordt de bal op de grond geplaatst en pak een medespelers de bal weer op en gaat spel verder. Gebeurt dit 5x wordt de bal op de grond geplaatst en gaat de bal naar tegenpartij.

Wordt in 1 beurt 2 tags tegelijk af getrokken gaat de bal direct naar de tegenstander.

Bij de Senioren/CJC bij knock on: Bal gelijk naar tegenpartij.

Nieuwjaarsreceptie

Rond 15:45 start de traditionele nieuwjaarsreceptie, waar uiteraard de oliebollen niet zullen ontbreken. Ook zal tijdens de receptie de uitslag van de Grote Clubactie bekend worden gemaakt.