Nederland U20 heeft afgelopen weekend Nederlandse rugbygeschiedenis geschreven door in Tsjechië Europees Kampioen te worden. Nadat eerder al Hongarije (85-3), Oekraïne (63-5) verslagen werden was Nederland zaterdag ook te sterk voor het gastland van het toernooi. Op het terrein van RC Slavia Praag werd Tsjechië met 15-27 opzij gezet. In de finale kwamen twee spelers van Rugby Club Waterland in actie. Jesse Talman viel vlak na rust in als flanker en na een uur spelen mocht Roberto Warmerdam op de eerste rij zijn steentje bijdragen aan het Europese succes. Jeroen Trimpe Burger bleef helaas de hele wedstrijd op de bank maar kwam eerder in het toernooi wel al actie bij Oranje.

Rugby Club Waterland is ontzettend trots op de prestatie van Nederland U20. En natuurlijk in het bijzonder op de Waterlandse inbreng in de Europese titel. Naast de drie genoemde spelers leverde RC Waterland namelijk ook Ronald Berrevoets (coach), Rene van Waveren (verzorger) en Elja de Miranda (teammanager) aan het Nederlandse team.

Mannen, namens iedereen van Rugby Club Waterland, van harte gefeliciteerd!