Ook de derde competitiewedstrijd van de Dames werd gewonnen! Ditmaal op Hoornse gronden. Weer met 21 meiden op het veld! We gingen goed van start, al blijft het altijd even inkomen met balletjes vangen, diep staan en kijken waar je eigenlijk staat. Gelukkig duurde dit niet heel lang en de scrums gingen zo ontiegelijk goed! We wonnen elke bal en liepen hun scrum zo 10 meter terug. Het team begint aan elkaar te wennen, zo was dit te merken in de opvolging. Vanuit zo’n opvolging werd in in minuut 17 een try gemaakt in de hoek. Daarna was het weer bikkelen, scrums na scrums, die we wel wonnen.  Helaas werden er te veel foutjes gemaakt, van beide kanten, waardoor er de nodige penalty’s werden weggegeven. Zo verloren we de door ons gemaakte terreinwinst weer. In minuut 29 vonden we toch weer de tryline, vanuit een scrumsituatie. We stonden dan wel voor, het was geen makkelijke wedstrijd. De meiden van Pickwick speelden fel, en kwamen soms met een kickje waardoor we weer veel meters verloren. Hieruit kwam ook een try voor Pickwick. De derde try voor ons kwam uit een heel mooi gezien gat, door Aranka. Zo door het midden van het veld vanaf de middellijn.

Na rust wisten we uit goede opvolging nog een try te maken, maar daarna werd het pas echt werken. Vooral verdedigend. Helaas verloren we in de laatste 10 minuten van de wedstrijd het overzicht. We vormden geen lijn meer, wat voor gaten veroorzaakte. Pickwick maakte hier goed gebruik van en zo scoorden ze in de laatste 10 minuten nog een try. Dit gaf de mensen aan de kant hartkloppingen, we gingen toch niet nog verliezen?

Gelukkig bleef het bij die laatste try, en was de eindstand 24-12!!

Opstelling:

opstel_dames_pickwickt