Een week na het binnen halen van de titel ‘Sportploeg van het Jaar 2016’ wisten de dames van RC Waterland hun status ook nu weer waar te maken. Op de slotdag van de competitie moest het team het opnemen met RC Tilburg, een duel om de eerste plaats in de Promotiepoule. Dat beide teams nog aanspraak maakten op de hoogste plaats was ook terug te zien op het veld. Waterland en Tilburg waren zeer gewaagd aan elkaar en gaven verdedigend weinig weg. De Tilburgers wisten in de eerste helft toch twee gaatjes in de verdediging van Waterland te vinden en kwamen op 0-10. Vlak voor rust deed de thuisclub toch nog wat terug, 7-10.

Ook in de tweede helft bleef het stuivertje wisselen tussen de teams. Waterland kwam op een 12-10 voorsprong maar vervolgens was het Tilburg weer dat de leiding nam, 12-17. Maar nadat de dames van Waterland op gelijke hoogte kwamen leek het verzet van Tilburg langzaam gedaan te zijn. Waterland liep uiteindelijk uit naar een zwaar bevochten 31-17 overwinning. Het team heeft daarmee alle tien de wedstrijden in de Promotiepoule om weten te zetten in winst en speelt daarom meer dan terecht komend seizoen weer in de Ereklasse. Tegenstander RC Tilburg zal met de behaalde tweede plaats ook op het hoogste niveau gaan spelen.

Foto’s RC Waterland Dames – RC Tilburg (Foto’s: Maarten Rabelink)