Zondag stond de laatste wedstrijd van het eerste deel van de competitie op de planning voor het damesteam. Waterland mocht het tegen AAC opnemen in Amsterdam. Waterland had als doel om een goede wedstrijd neer te zetten tegen AAC en dat is meer dan goed gelukt ! Door een super sterke defence wist AAC niet tot scoren te komen. Waterland hield de lijn goed dicht door harde tackles. Ook legde Waterland goede druk op de backs van AAC waardoor zij veel ballen lieten vallen. Waterland zat er dicht op en kon hierdoor weer een aanval opzetten. Na 30 minuten vond AAC voor het eerst de ruimte om een try te scoren, stand 5-0. Daarna had AAC nog twee keer de kans om te scoren en bracht de ruststand op 17-0.

Door vermoeidheid en de weinige wissels aan de kant van Waterland kwam AAC de tweede helft meer tot scoren. De stand liep op tot 50-0. In de laatste minuten kwam Waterland door mooie opvolging op de trylijn en maakte ze de 50-5. Door een rake kick was de stand 50-7! De dames kunnen met trots terug kijken op deze wedstrijd, waarbij keihard als 1 team gewerkt is! De komende twee wedstrijden zullen gaan om de plaatsen 7 en 8 van de Ereklasse.