Uit tegen Dwingeloo, 17 meiden op de lijst, beduidend minder dan weken hiervoor, maar dat zou niet baten. Zonnetje scheen, bussie weer ingeladen, we waren er klaar voor. Warmig-up gehad en de opstelling. Er waren duidelijk gaten van basisspelers, die opgevuld moesten worden.

Dit was allemaal geen probleem. Zodra de wedstrijd begon was Dwingeloo wakker. Helaas onze kant niet helemaal. De eerste try van Dwingeloo viel al snel. Nu focus erop meiden, moedigde Lara ons aan. Met goede moed terug het veld op en nu wij! Vanaf dit moment gingen wij beter spelen, al was er nog steeds veel druk van Dwingeloo. We scoorden twee tries, maar ‘zij’ scoorden ook.  Gemiste tackles, te weinig schuiven en te laat support…hiervan profiteerde Dwingeloo.

Een ongeslagen kampioenschap is vanaf nu onhaalbaar, we zijn verslagen. Het was een barre wedstrijd. Gevecht van begin tot eind. Dwingeloo speelde erg goed, en liet ons merken, dat ondanks het kampioenschap, wij zeker nog niet klaar zijn voor de 1e klasse. We zullen moeten trainen met elkaar. Werken als een team, en dit ook uitstralen in elke wedstrijd.