Veel Waterlanders zijn nog niet helemaal zandvrij sinds het laatste rugbyevenement van het seizoen, toch kijkt rugbyclubwaterland.nl alweer uit naar het komend seizoen. De competitieprogramma’s van de heren en dames is bekend en deze zijn natuurlijk ook op onze site geplaatst. RC Waterland 1 mag de historische eerste wedstrijd in de Lotto Ereklasse meteen vol aan de bak, het team mag op de eerste dag van september op bezoek bij de Nederlands kampioen RC Hilversum. Waterland 2 begint op 9 september in Naarden tegen ‘t Gooi 3, Waterland 3 speelt ook uit, zij beginnen met de derby tegen RC West Friesland. De dames beginnen in september met sevens, de reguliere competitie begint daarom pas op 30 september. Het speelt dan een uitwedstrijd tegen RC de Wrotters/ RCG Lady Bears 2.