Het is een rugby-traditie om als team ieder jaar op zgn. tour te gaan. De senioren teams regelen dit ieder jaar zelf met elkaar. Voor de oudere jeugd wordt dit door een tour-commissie, bestaande uit ouders van de CJC-jeugd, georganiseerd. En ieder jaar vindt er dus ook een CJC-tour plaats die voor alle CJC-jeugd is.

Het afgelopen anderhalf jaar heeft de CJC-tour niet plaats kunnen vinden vanwege de covid-19 pandemie. De laatste CJC-tour was in maart 2019.

Voor 2021 zijn we wel weer plannen aan het maken om in oktober van dit jaar met de CJC jeugd een weekend op tour te kunnen. We gaan dan met elkaar een weekend weg en spelen in ieder geval 1 dag een vriendschappelijke rugbywedstrijd tegen een andere club. Dit is meestal in een weekend en het weekend zal daarnaast gevuld worden met allerlei andere activiteiten. Deze tour wordt begeleidt door ouders en trainers/coaches van de CJC-jeugd.

Het doel van deze tour is enerzijds teambuilding en anderzijds ontspanning en lol hebben met elkaar. Wij proberen ieder jaar naar een andere club af te reizen en daar van elkaar te leren en de rugby kernwaardes in de praktijk te brengen.
Dat zijn Respect, Discipline en Kameraadschap.

Mocht u als ouder geïnteresseerd zijn in het mee-organiseren van de CJC-tour of mee willen als begeleider dan bent u natuurlijk van harte welkom.

Dit kunt u dan aanmelden via Cubs@rugbyclubwaterland.nl. Jeugdleden die in het Seizoen 21/22 bij de Cubs, Junioren of Colts spelen en mee willen, kunnen zich aanmelden voor 15 september aanstaande bij Katelijn De Vries op emailadres: Cubs@rugbyclubwaterland.nl

De kosten voor de aankomende tour zijn nog niet duidelijk; Er wordt een all-in prijs gevraagd per kind.Hier zit vervoer, accommodatie, alle maaltijden van vrijdagavond tot en met zondag, tour-kado en alle activiteiten bij in. Er is een mogelijkheid om in 2 termijnen te betalen.

Met hartelijke groeten,

De CJC-tour commissie.