Zoals de we in het vorige bericht aankondigden is de aannemer hard aan het werk gegaan om alle vloeren alsnog in orde te maken. Samen met de installateur is alles grondig aangepakt en lijkt het nu helemaal in orde. Als de laatste puntjes afgewerkt zijn is het klaar.

De gietvloerenman is bezig met de afwerking. Hij had wat vertraging door de extreme kou van vorige week, maar zal binnenkort ook klaar zijn. De warmtepomp installatie draait nu op vol vermogen en kan ingeregeld worden. In de kleedkamers is het al aangenaam, in de kantine mag het nog wel wat warmer. Maar dat is een kwestie van afstellen en komt zeker goed.

Het dak is deze week goed beproefd met alle sneeuw en het smeltwater daarna. Leden van de bouwcommissie zijn het dak op geweest en de dakbedekking lijkt alles goed doorstaan te hebben. Terwijl de vele lekkages in Nederland het journaal haalden bleef ons nieuwe onderkomen helemaal droog.

Nu de nieuwbouw (eindelijk) op zijn eind loopt is het tijd om afscheid te nemen van het oude gebouw en alles te verhuizen naar onze nieuwe stek. Na een oproep hebben zich ruim 30 vrijwilligers gemeld om alles over te sjouwen. Ze zijn vorige week begonnen en deze week willen ze het afmaken. Er hebben zich voornamelijk oud spelers gemeld, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten. Als je nog een handje wilt uitsteken kun je je opgeven bij Koos Veltman.

Op 1 maart gaat de stroom van het oude gebouw en kan de sloper beginnen. Wellicht kan de fundering hergebruikt worden voor de aan te leggen ASM baan. Maar dat wordt nog uitgezocht.

Als alle vloeren en installatie af zijn en alle spullen verhuisd kunnen de sfeermakers erin. We gaan zelf nog wat houtwerk lakken en schilderen, dan kan het helemaal ingericht worden. Zodat we ons gebouw definitief kunnen transformeren van bouwplaats naar clubgebouw.