Door een interlandperiode speelden de dames van RC Waterland in het cluster met RC Hilversum zes weken lang geen competitiewedstrijden. Maar zondag kwam ‘Blue Waves’ in Utrecht eindelijk weer in actie. Tegenstander Utrechtse RC kon de scoringsdrang van Blue Waves 10 minuten lang tegenhouden, maar daarna brak, de van een blessure teruggekeerde Amber Laan, de ban door de eerste try van de wedstrijd te scoren. Daarna ging het hard en liep Blue Waves snel uit tot 0-26 (try’s van Leah van Zeeland, Hiske Blom en Nicky Dix en 3x conversie van Jessica ten Broek). Na ruim een half uur spelen haalde de thuisclub via een try de ‘hatelijke’ 0 van het scorebord, waarna Sela Steenkist voor de 7-31 ruststand zorgde.

In de tweede helft maakte Kimberley Haaker, na haar zwangerschap, haar rentree. En ze liet zien meteen van grote waarde te zijn door de eerste try van de tweede helft te scoren. Nadat Amber Laan met haar tweede try de score naar 7-41 tilde stagneerde de ‘try machine’ van de Blue Waves waardoor dit ook de eindstand werd. Het prima debuut van Femke Deitmers was het enige hoogtepunt in het laatste deel van de wedstrijd.

Komende zondag spelen de dames in Purmerend tegen RUS (kick-off om 13:00 uur). De Utrechtse studentes staan derde in de DeGiro Ereklasse Dames, één plaats onder de dames van RC Waterland en RC Hilversum.

Wedstrijdfoto’s Utrechtse RC – Blue Waves (foto’s: Maarten Rabelink)