Voor alle jonge rugbyers was het natuurlijk een heel raar sportseizoen. Meestal kon er wel lekker getraind worden, maar onze clubkleuren verdedigen tegen andere rugbyclubs zat er helaas niet in. Gelukkig kende het seizoen wel een heel leuk einde, heel veel jeugd waren donderdag afgekomen op de Haka Experience. De in Nieuw-Zeeland geboren Storm Carroll, die speelt voor het nationale team van Nederland, was naar Purmerend gekomen om de jeugd van RC Waterland de Haka te leren. De ceremoniële dans van de Maori’s uit Nieuw-Zeeland is een uiting van kracht, trots en eenheid. In Nederland is de Haka vooral bekend geworden door het Nieuw-Zeelandse nationale rugbyteam: All Blacks. Heel veel jeugdige rugbyers waren dan ook in het zwart gekleed op de Haka Experience afgekomen. Zowel de deelnemers als de ouders langs de kant genoten van een leerzame Haka les!

He Ka Mate, Ka Mate, Ka Ora, Ka Ora, He!