Beste Waterlanders, dames, supporters, ouders en fans,  duizenden voetjes zijn dit weekend vanuit onze kantine vertrokken voor de bloesemtocht, zelf vertrokken zaterdag de Waterlandvoetjes richting Castricum (TBM) en Amsterdam (1e team). Vooral de laatsten konden geschiedenis schrijven door het Nationale bekerkampioenschap te winnen. In een redelijk vol NRC-A stadion moesten ze het opnemen tegen de geroutineerde vlees- en spiermachine uit Dwingeloo. Bij deze laatste zaten o.a. oud Oranje spelers de gebroeders Dinkla, bij Waterland juist de kersverse Oranjelingen de Miranda en Romp. En uiteindelijk won jong het in een zeer spannende wedstrijd van oud. En zo hoort het ook.

Vlak daarvoor wisten onze junioren in Purmerend naaste concurrent de Dukes in eveneens een nagelbijtend duel te verslaan waardoor onze 15- en 16 jarigen zich 3e van Nederland mogen noemen. De nieuwe Waterlandaanwas komt er weer aan! Later vermaakten de oudjes van DNC zich prima op onze locatie, alhoewel het partijtje touch rugby voor een enkeling toch te hoog gegrepen bleek om ongeschonden het veld te kunnen verlaten…

Op zondag was het weer bloesempjes speuren en onze dames vertrokken voor het laatste Sevenplaatsingstoernooi naar Rotterdam, waar zij boven verwachting presteerden. En het nu-al-legendarisch-derde-team besloot hun seizoensafsluiting uitje binnen de Waterlandmuren te houden. Met sumoworstelpakken, tries drukken op de bungebaan en een heuse Waterland 3 quiz vermaken ze zich prima, doe er een BBQ bij en de 3e team verkiezingen en het feest was compleet. Richard Veenman werd verkozen tot derde team supporter, Daan Visser tot talent en Marijn Rabelink tot speler van het 3e team.

Komend weekend is het erg rugbyrustig in Purmerend, buiten de zaterdagavond, dan wordt iedereen net gekleed verwacht op Waterland GALA-avond. De genomineerde spelers, speelsters en supporters van het seizoen 2011-2012 staan reeds vermeld op onze site. Na de uitreikingen bast het Waterland feestje los, want er valt wel wat te vieren na zo’n succesvol seizoen.
Op zondag mogen onze Sevens spelers al vroeg richting Driebergen voor een eerste Sevenstoernooi En voor de liefhebbers, op koninginnedag verzamelen de Waterlanders zich rond 15.00 uur weer op de Koemarkt..  ook leuk. En woensdag 2 mei vertrekken onze daames voor hun rugbytrip. Wij hopen allen dat ze zondag weer terugkomen..

En vergeten we de DEEN clubactie niet? U allen wordt vriendelijk verzocht de verkregen DEEN sponsormuntjes in die mooie Waterlandkoker in de Weidevenne DEEN te doen of als u daar niet in de buurt komt, de munten af te geven in onze kantine, daar staat een mooie DEEN-jug. Wij danken u hiervoor, wij gaan hier leuke dingen voor onze enthousiaste rugbyjeugd doen.

Het weekprogramma (week 17):

Zaterdag 28 april (bestuursafgevaardige: allen uiteraard)

xx.xx uur: RC Waterland (TBM zijn, bij mijn weten, vrij)
xx.xx uur: RC Waterland (cubs zijn vrij)
xx.xx uur: RC Waterland (junioren zijn vrij)
20.00 uur: RC Waterland GALA avond (de genomineerden staan inmiddels op onze site)

zondag 29 april (bestuursafgevaardige: nvt)

10.00 uur: Panthers Sevens (1e team een oefentoernooi voor de Sevens, verzamelen rond 08.30 uur)

maandag 30 april (bestuursafgevaardige: nvt)
15.00 uur: Waterland goes Orange (rond 15.00 uur op de Koemarkt)

zaterdag 7 juli (bestuursafgevaardige: allen)
in de middag: om alvast te noteren, de Waterland vrijwilligersdag (persoonlijke uitnodigingen volgen nog)

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 30 april (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster: Onze vorstin wil niet dat er deze maandag wordt schoon gemaakt.

groet,
Hans