Fijne Waterlanders, sponsoren, supporters, ouders en fans,

En de koek was nog niet op, ook in het tweede weekend waren er volop overwinningen, alleen onze cubs verloren van de koploper uit Almere. De junioren behaalde keurig hun 2e overwinning in de winnaarspoel. Op zondag behaalde het 3e team zijn enigszins verwachtte overwinning op het 3e Pickwick Playersteam, daarna maakte het 2e team op conditie en snelheid korte metten met de oude Amsterdamse studenten. En ondertussen stelde het 1e team zijn kampioensschap helemaal zeker door in Amstelveen tegen de nummer 2 ARC de overwinning met bonuspunt binnen te slepen.

Als vorst en regen zich een beetje inhouden, wacht ons komend weekend alweer een sportief topweekend. Op zaterdag spelen al onze jeugdteams thuis, van turfjes tot en met junioren. Voor iedereen die eens onze jongsten aan het werk willen zien, trotseer de kou en kom kijken. En dan zondag… krijgen we een herhaling van 2 weken geleden? Het 2e team van Waterland kan die dag namelijk ook kampioen worden in de 4e klasse Noord West. Daarvoor moet echter wel in Purmerend medekoploper West Friesland worden verslagen met een bonuspunt (dus 4 try’s). Een streekderby om het kampioensschap. Zowel het gelukkig voltallige Purmerendse tweede team als de West Friezen zullen tot het uiterste moeten en willen gaan. De NRB heeft speciaal toestemming verleend om, bij uitzondering, het 1e team als voorgerecht in te plannen. Mocht het kampioensschap worden behaald, zal het wederom feest worden aan de van IJsendijkstraat.
Ter verhoging van de feestvreugde zijn de Arnhemse Pigs en het Waterlandse derde team overeengekomen hun wedstrijd op te schorten naar 12 februari. De dames moeten helaas wel op pad naar het gezellige Heerenveen. Maar zullen ongetwijfeld tijdig terug zijn om ook het glas te heffen.

Voor alle sponsoren, familie en andere toeschouwers, en ik verwacht er wederom heel veel, probeer zoveel mogelijk met de fiets te komen, want de Beukenkamp heeft weer een malle Pietjes dag, waardoor parkeren lastig zal zijn..

Het weekprogramma (week 3):

zaterdag 21 januari (bestuursafgevaardige: Manfred)
10.30 uur: RC Waterland – ARC – CAS – SUN (de TBM blijft thuis, verzamelen rond 10.15 uur)
13.00 uur: RC Waterland – Noord Combinatie (de cubs tegen de Friezen, verzamelen rond 12.00 uur)
14.00 uur: RC Waterland- Haagse RC (de junioren tegen de koploper, verzamelen rond 12.45 uur)

zondag 22 januari (bestuursafgevaardige: José)
13.00 uur: Feanster RC – RC Waterland (de Daames naar hun Friese vriendinnen, verzamelen rond 10.15 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 is vrij (het legendarische derde viert het feestje mee, verzamelen om 13.00 uur)
13.00 uur: RC Waterland 1 – LRC DIOK 2 (bij uitzondering speelt 1e als eerst, verzamelen 11.45 uur)
14.30 uur: RC Waterland 2 – RC West Friesland 1 (de topper om het kampioenschap, verzamelen om 13.00 uur)

Ten aanzien van the voice of Waterland, of te wel de Waterlandse karaoké avond van 10 februari, inmiddels hebben de eerste twee kandidaten zich opgegeven, wie durft er nog meer op te treden in het café van Bolle Nob? Voeg je naam toe op het intekenformulier aan het wyteboard.

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 23 januari (19.30 – 21.00), zie ook: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> schoonmaakrooster:
Richard Veenman
Stevie Manvis
Casper Guit
Manõn Sanders
Alain Nkurunziza

En het nieuwe barrooster: www.rugbyclubwaterland.nl -> agenda -> barrooster
Het 1e en het 2e team moeten na afloop van hun wedstrijd 2 vrijwilligers leveren om keuken en bar anderhalf uur te bezetten!!
Het liefst vrijwillig anders wijst de TM of captain de mensen aan.

groet,
Hans