Kampioen!

jan 15, 2012

Webmaster zijn voor rugbyclubwaterland.nl is op zich heel eenvoudig. Je kopieert het bericht van een week eerder, past de tegenstanders en de uitslagen aan. En voilà je hebt een nieuwe succes story van Rugby Club Waterland geschreven. Want net als vorige week was het weer een top zondag voor de Purmerenders. Met als hoogtepunt het nu officiële kampioenschap van RC Waterland 1. Want ook nummer 2 uit de eerste klasse Amstelveense RC 1890 1 had geen vat op de succesformatie van trainer Willem van Eck. De ploeg pakte opnieuw 5 punten en kwam daarmee totaal op 74 punten, 23 meer dan de nieuwe nummer 2 RC the Pink Panthers 1.

Het kampioenschap van het eerste team van RC Waterland lijkt niet het laatste succes van het seizoen te worden. Want RC Waterland 2 is weer een stukje dichter bij de titel in de Vierde Klasse Noordwest. In toch een stevige pot werd Amsterdam Academicals met 67-10 opzij gezet. Volgende week kan het een belangrijke stap naar de derde klasse maken als het wint van concurrent RC West Friesland uit Hoorn. De nieuwe Rugby Club Waterland succes story begon zondag met RC Waterland 3. Het team blijft ook na 2 wedstrijden in 2012 nog ongeslagen. Met 88-12 was het te sterk voor RC Pickwick Players 3.

Een dag eerder kwam de jeugd van RC Waterland voor het eerst in 2012 in actie. De Cubs gingen in het duel met de combinatie Bulldogs/Gooi 1 met 39 – 5 onderuit. De Junioren pakte belangrijke punten in de Junioren Cup competitie. Het won met 12 – 15 Amstelveense RC 1890.