Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

we kunnen terugkijken op een sportief en succesvol rugbyweekend. Zo konden we vrijdagavond al de spannende openingswedstrijd van de Six Nations op scherm aanschouwen, ging onze selectie richting Friesland voor een trainingsweekend bij onze gastvrije Friese vrienden van Feanster, maar werden helaas wel de jeugdwedstrijden afgelast. Dan thuis maar naar het vervolg van de Six Nations kijken, ook leuk.
Zondag waren de diverse velden gelukkig beter bespeelbaar, zo wisten onze daames in Doetinchem een prima winst te behalen, en kon ook ons 3e team thuis de 5 punten pakken van het incomplete, maar wel aangevulde team van de Utrechtse RC 3. En onze colts (was vorige week eigenlijk al bekend), maar na wederom een klinkende overwinning, staan zij nu al zeker op 8 maart in de Nationale finale in het nationaal rugby centrum te Amsterdam. Voor het eerst in onze geschiedenis dat bij de Colts ons team (en natuurlijk de cluster partner uit Castricum) in de landelijke finale staan, hulde, de supporters van Waterland sjaals kunnen alvast van stal gehaald worden!!

Het komend weekend worden alleen inhaalwedstrijd gespeeld en dat zijn er toch, vanwege het kwakkelende weer, een hoop. Zo gaan zaterdag onze cubs naar Gouda en de junioren spelen 'thuis' in Alkmaar tegen de Emmense/Delftzijl combinatie. Op zondag spelen de Colts in Amstelveen tegen de andere finalist, nu nog voor de competitie. Een prachtige wedstrijd waar beide teams alvast hun krachten kunnen meten. En het 2e team mag afreizen naar Hoorn, waar de runner-up hen opwacht. De rest van de teams zijn vrij.
En her en der zijn er natuurlijk Six Nations wedstrijden en natuurlijk niet te vergeten, houden we vrijdagavond onze eerste Watelrand Stef Stuntpiloot kampioenschap, waar inmiddels de inschrijving is gesloten, het maximum van 20 teams is ruim gehaald...
Dan nog even een belangrijk bericht voor een ieder die wel eens achter de bar staat, en dat zijn natuurlijk een hoop leden of ouders van jeugdleden. Wilt u zo vriendelijk zijn om onderstaand linkje aan te klikken en dan de IVA test te doen waardoor het certificaat wordt behaald (staat uiteraard goed op uw CV 😉
Ik zal al 2 vragen voor zeggen:
- de aangesloten bond is 'overige'
- barvertegenwoordiger hoeft niet te worden ingevuld, dit handelt de KC als geheel af.
En mocht je, na al die zweetdruppels je certificaat gehaald hebben, wil je deze dan printen en achter de bar inleveren (iedereen kan het, 't is mij ook gelukt), dank.

Het programma (week 7)

vrijdag 13 februari (bestuursafgevaardige: Stef)
19.30 uur: Start Stef Stuntpilootkampioenschap voor teams (start eerste rondes)
20.00 uur: RC Waterland (3e team en hun vrienden training...)