Na een seizoen met voornamelijk winstwedstrijden was het toch wel even spannend om promotiewedstrijden te spelen tegen The Hookers/Sparta. Afgelopen seizoen zijn de dames van Den WaHa Cheetah’s als team heel erg gegroeid en hebben geleerd als team sterk te staan op het veld.

Na uit een lastige wedstrijd gewonnen te hebben ondanks 3 (!) gele kaarten en heeeel veel penalty’s tegen, was het afgelopen zondag de beurt om thuis in Haarlem de promotie naar de 2e klasse te verwezenlijken. Het spel startte zoals het hoorde, maar eindigde als een andere rugbyvariant. Door de vele blessures bij the Hookers waren de Cheetah’s genoodzaakt ook met steeds minder speelsters in het veld te staan waardoor het bijna een ten’s wedstrijd werd.

Ondanks dat dit verwarring bracht en de Cheetah’s een beetje uit het spel haalde hebben ze toch de winst kunnen pakken en daarmee de promotie. Komend seizoen zullen de Cheetah’s daarom uitkomen in de 2e klasse. Een prestatie die ze hebben verdiend na dit seizoen. En een klasse waar ze van plan zijn net zo te groeien en net zo fijn te spelen.