Komende zaterdag sluiten we bij RC Waterland het seizoen 2018/19 af met het RC Waterland Gala (het clubhuis gaat om 19.30 uur open). Het gaat weer een topavond worden, zeker met de muziek van DJ De Spraakmaker en een clubhuis dat door de Evenementen Commissie helemaal in een gekleurd Glow in the Dark thema wordt omgetoverd. Maar natuurlijk draait de avond om de genomineerden voor de titels: Speler, Speelster, Vrijwilliger en Bootcamper van het Jaar! En wie kans maken op deze eretitels maken we nu bekend!

Wie de Vrijwilliger van het Jaar gaat worden bepalen alle aanwezigen op het Gala. Bij binnenkomst krijg je daarvoor een stembiljet. Onder de nominaties lees je in het kort waarom deze vrijwilligers zijn genomineerd!

De afgelopen weken konden leden van Rugby Club Waterland hun favoriete vrijwilliger doorgeven. We kregen heel veel namen binnen, met het aantal toppers onder ons vrijwilligerskorps zit het dus wel goed! We nomineerden uit deze namen de volgende drie personen.

Marcel Tierie: Een naam die veel aangemeld werd, het is ook een vaak gezien clublid op en rond het rugbyveld. Heeft zich dit jaar veel ingezet rondom de organisatie van de TBM toernooien, maar is ook actief bij de Senioren. Marcel nam onlangs ook nog eens het stokje van Jeugdvoorzitter over van Sjaak Berkelaar. We gaan hem dus nog vaak tegenkomen op de club. Volgens één van zijn aanmelders voor een nominatie: “Een alleskunner en allesdoener voor de club”.

Kees Boon: Wellicht niet de bekendste naam in dit rijtje voor de Senioren, maar bij de jeugd wel. Alhoewel misschien meer van daden dan van naam, deze genomineerde werd aangemeld als ‘de opa van Dudley’. Kleinzoon Dudley speelt bij de Mini’s en opa Kees staat bij de trainingen/wedstrijden graag achter de bar. Overigens geregeld samen met zijn zoon Kevin. Echte clubmensen! Volgens zijn aanmelder: “Hij draait altijd lachend zijn bardiensten, wat een topper!”

Tessa Sonderman: Bestuursleden vallen misschien minder op bij het vrijwilligerswerk omdat ze veel achter de schermen doen. Tessa zat maar liefst 9 jaar lang in het bestuur als secretaris. Toen haar zittingstermijn er op zat en er geen opvolger was gevonden bleef ze haar werkzaamheden in het belang van de club gewoon voorzetten. Dit seizoen kon ze haar functie dan toch eindelijk overdragen aan opvolgster Liesbeth Krijgsman. Tessa is nog wel actief in de organisatie van het verblijf op Ameland tijdens het rugby beachfestival. Volgens één van haar aanmelders voor een nominatie: “Ze deed haar werkzaamheden echt in clubbelang, dat mag veel meer gewaardeerd worden. Een voorbeeld voor anderen!”