Beste (nieuwe) Waterlanders, veteranen, supporters en fans,

Allereerst de vermelding dat de afgelopen week onder leiding van de motiverende initiatiefnemers Arjan K en Peter F er door Inge, Nienke, Corine, Dennis B, Ed, Hans S, Koos, Maarten R, Marijn R, Niels V, Richard V, Stef, Willem v E en zelfs ondergetekende, keihard is geschuurd, geverfd, geboend, gelapt, geveegd, gesnoeid, getimmerd, opgeruimd en opgeknapt. Ik mag hopen dat de rest het een beetje schoon houd, er zijn leukere dingen te doen op een vrije zaterdag. De foto’s staan online in het fotoboek 2011/2012.

En dan afgelopen zondag, de eerste oefenwedstrijden in Naarden tegen RC ‘t Gooi. In het voorgerecht speelden ‘t Gooi 3 en 4 combinatie tegen ons 2e en 3e team gecombineerd. En de hoofdact was het aangevulde Gooi 1 tegen het aangevulde Waterland 1. Bij vlagen wist Waterland prima partij te geven, maar moest toch tweemaal met ruime cijfers het veld af. Toch denk ik dat spelers en trainers met een tevreden gevoel naar huis zijn gegaan. Alleen mogen sommige Waterlandse sterren nog wel wat aan hun conditie doen… Tevens is het zaak dat binnenkort meer duidelijkheid komt wie in welk team speelt.

En nu het komende Try-out toernooi, komende zaterdag is het volle bak in Purmerend. Sterker nog, de Friese dames komen al op vrijdagavond. We hopen op mooi weer, mooie wedstrijden en veel publiek. Om klokslag 10.00 uur starten de dames en de laatste wedstrijd eindigt om 16.00 uur. Na elke 40 minuten wordt er van teams gewisseld. Het is dus zaak dat de teams op tijd klaarstaan. TM let daar op. En voor wie komende zaterdag niet hoeft te spelen (2e team, 3e team, partners), wilt u een uurtje staan achter de bar of in de keuken? Graag doorgeven aan Sylvia (r.veenman7@upcmail.nl).

zaterdag 27 augustus
10.00 uur: RC Waterland – Feanster/Greate Trien (de dames bijten de spits af, aanwezig om 09.30 uur)
10.40 uur: RC Waterland – RFC Haarlem (de vets mogen erna, graag 10.30 uur omgekleed klaarstaan)
11.20 uur: Feanster RC – RC Waterland (de selectie wordt verwacht, graag 11.00 uur omgekleed klaarstaan)
12.00 uur: Haarlem Raving Pumas/AAC – RC Waterland (de dames tegen Amsterdams/Haarlem combi, 11.50 uur klaarstaan)
12.40 uur: Feanster RC – RC Waterland (onze vets voor hun 2e wedstrijd, graag 12.30 uur omgekleed klaarstaan)
13.20 uur: RFC Haarlem – Feanster RC (de gastenselecties worden om 13.10 uur omgekleed verwacht)
14.00 uur: Feanster/Gr.Trien – Haarlem Raving Pumas/AAC (de dames mogen om 13.50 uur klaarstaan)
14.40 uur: RFC Haarlem – Feanster RC (de vets voor hun 2e wedstrijd, graag 14.30 uur omgekleed klaarstaan)
15.20 uur: RC Waterland – RFC Haarlem (de beide selecties voor de afsluitende wedstrijd, om 15.10 uur omgekleed klaarstaan)
16.10 uur: Prijsuitreiking op het terras
16.15 uur: Biertje toe?

zondag 28 augustus
10.00 uur: Damestraining (tot 12.00 uur, voor Amsterdamse, Friese en Waterlandse meiden door Sascha en Willem)

Voor hen die het barrooster op onze site niet weten te vinden, de volgende leden hebben weekenddienst (en als je niet kunt, zelf voor vervanging zorgen):
Meld je voor 27 augustus (eenmalig) aan bij Sylvia!

Het nieuwe schoonmaakrooster is bekend klik hier.
Maandag 29 augustus (19.30 – 21.00):
Richard Veenman
Peter Romp
Wesley Blöte
Marcel Tierie
Ed Guit

Waterland bekijkt het RWC 2011 op groot scherm:
Ondanks de ongunstige kick-off tijden gaan we toch deels de RWC volgen. We zullen alle 08.00 uur en 10.30 uur wedstrijden in de voorrondes op zaterdag en zondag uitzenden. En daarna de kwart-, halve finales en uiteraard de finale op 22 oktober. En om in de stemming te komen, zenden we 9 september tevens de  openingswedstrijd Nieuw Zeeland – Tonga uit (openingsceremonie begint om 09.30 uur). Klopt je moet er vrij voor nemen, maar ach wedden dat het het waard is, al is het al om de beide Haka’s. Verder willen we ontbijtservice doen voor de 08.00 uur wedstrijden. Voor €3,50 (cash) kunt u al ontbijtend het RWC volgen (wel zelf klaarmaken). Waar vind je nog deze service?

Hans Le noble