Beste Waterlanders, ouders en supporters,

Een zwaar gehavend eerste team moest het in Leiden opnemen tegen een grote naam in het Nederlandse rugby, DIOK. En leverden daar een prima prestatie, in de laatste 10 minuten werd pas de ietwat geflatteerde overwinning door de thuisclub binnen gehaald. Laten we hopen dat de absentielijst komend weekend een stukje korter is. Gelijkertijd moest het 2e team op zaterdag de uitwedstrijd spelen tegen de ruim ongeslagen koploper uit Spakenburg.
Sowieso al geen pretje een team op zaterdag bijeen te brengen van al onze jonge spelers met zaterdagbaantjes. Ook nu niet, waardoor gelukkig 9 man van het 3e team voor de broodnodige aanvulling zorgde. Het mocht niet baten, in een eenzijdige slachtpartij werd ons 2e team naar huis gestuurd en allen hopen dan ook op promotie van de Spakenburgse club…… Masochisten onder jullie kunnen op hun site kijken naar een fotoverslag.
Op zondag was het rustig, alleen onze meisjes speelden hun thuiswedstrijd bij clusterclub West Friesland in Hoorn. Wederom met een ondertal ging ook dit team onderuit. Waar zijn toch al die rugbyende vrouwen van weleer? Toch niet allemaal zwanger?

Voor komende weekend begint de agenda weer aardig vol te raken, alleen de jeugd heeft nog vrijaf. Toch krijgt TBM op zaterdag een heuse training van enkele eerste team spelers, waarna deze spelers daarna zelf de wei in moeten voor de zeer belangrijke wedstrijd tegen Eemland (dit maal waarschijnlijk wel vanaf het begin in het geel zwart..). Bij winst kan Waterland al wat geruster slapen. Als trouwe supporter bent u daar natuurlijk bij. We gaan dan wel uit van een net niet bevroren veld.
En op zondag moeten de dames nu echt thuis spelen, het 2e en 3e team gaan beiden op bezoek naar Haarlem, voor het 2e team is dit de tweede zware wedstrijd in 8 dagen, nu hopelijk met een compleet eigen 2e team.
En na afloop van alle weekendwedstrijden valt er natuurlijk ook weer te genieten van de Six Nations. En noteert u alvast, op de finale dag, zaterdag 16 maart, maakt Rugbyclub een ware happening van deze Six Nations, houd je agenda maar blanco.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 8), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 23 februari (bestuursafgevaardige: Rob)
12.00 uur: RC Waterland (voor de TBM een extra training door eerste team spelers)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC Eemland 1 (zeer belangrijk duel voor 1e team. Verzamelen om 13.30 uur)
15.30 uur: Italië – Wales (weten de pizzasnoepers ook de Welsh te verrassen?)
18.00 uur: Engeland – Frankrijk (vroeger de topper, en nu?)

zondag 24 februari (bestuursafgevaardige: Eric)
xx.xx uur: CAS/NW colts zijn vrij
13.00 uur: RC Waterland – WAD rugby (eindelijk weer een thuiswedstrijd voor de dames, verzamelen rond 11.30 uur)
13.00 uur: RFC Haarlem 2 – RC Waterland 3 (Haarlem uit, altijd lastig… verzamelen om 11.00 uur)
14.30 uur: RFC Haarlem 1 – RC Waterland 2 (kan het 2e zich revancheren? Verzamelen om 12.30 uur)
16.00 uur: Schotland – Ierland (hup, Tim!!)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 23 februari:

14.30 – 17.00 uur: Bar Wesley Blöte en Bart Visser, Keuken (15:30 uur – sluit) Tim Meijer en Peter van Gessel
17.00 – tot sluit: Bar Ivo Tiekink en Jelle vd Linden
zondag 24 februari:
13.00 – tot sluit: Bar Reinier de Boer, Keuken (uurtje later) Hayden Tidswell en Tom Bouwmeester
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 25 februari (19.30 – 21.30):
Willem Muller
Inga Krûna