Technische Commissie

De Technische Commissie (ook wel TC genoemd) bestaat uit de volgende mensen:

Martijn Schram Voorzitter
Dennis Bus Clinics, aanspreekpunt buitenlandse spelers
Inge Visser Trainings coördinator, RTC, dames, contactpersoon scholen en SPURD
Arjan Konijn Wedstrijd secretaris, scheidsrechters
Robin van Gessel Materiaal
Eric Voet Adviserend lid voor financiën, opleidingen

Het is de doelstelling van de TC om de omstandigheden te creëren waarin de speler zijn rugby kwaliteiten optimaal kan benutten en verbeteren. We doen dit door het bieden van goede trainingen en door deze trainingen voortdurend te verbeteren. Daarnaast prikkelen we talentvolle spelers om net dat stapje meer te doen om de top te kunnen halen. Daarom organiseren we sinds 2010 de RTC voor de junioren op onze club, wat als opstapje dient voor de LOOT school en jong oranje. Tot slot organiseren wij ook clinics op scholen om de Purmerendse jeugd bekend te maken met de rugbysport.

Heb je iets te vragen over de trainingen, wil je meedoen met de RTC of wilt u een clinic bij u op school organiseren stuur dan een mailtje naar een van de onderstaande personen.

Naam E-mailadres
Martijn Schram martijn_schram@hotmail.com
Dennis Bus dennis@mis-sport.nl
Inge Visser ingevisser83@hotmail.com
Arjan Konijn ws@rugbyclubwaterland.nl
Robin van Gessel hawaii249@hotmail.com
Eric Voet ericvoet@rugbyclubwaterland.nl

Blessures
Helaas komt het wel eens voor dat er een speler geblesseerd raakt. Een aantal teams heeft een eigen verzorger. Sport fysiotherapeut René van Waveren is op dinsdagavond voorafgaand aan de training van het 1e team aanwezig om blessures te behandelen. Geblesseerde spelers kunnen daarna herstellen door samen met de trimgroep te trainen, eventueel in combinatie met een op maat gemaakt plan in de sportschool. Neem hiervoor contact op met Dennis Bus.

Wedstrijdsecretariaat
Onze wedstrijd secretaris is Arjan Konijn. Hij regelt alle wedstrijden en de scheidsrechters. Hierbij hoort ook alle communicatie richting de bond en de andere verenigingen omtrent de competitie, wedstrijden en eventuele claims. De wedstrijd secretaris doet ook de inschrijvingen voor de toernooien.

Vakanties
In de schoolvakanties gaan de trainingen gewoon door. Uitzonderingen zijn de periode tussen kerst en nieuwjaar, feestdagen en de grote vakantie. Als er geen training is dan wordt dat in de weekmail naar alle spelers gecommuniceerd.

Begin van de trainingen
De zomertrainingen beginnen op donderdag 26 juli gewoon bij ons op de club, we kunnen het achterste veld gebruiken. Deze zomertrainingen (op dinsdag en donderdag) beginnen om 19:30 en zijn groepstrainingen bedoeld voor iedere rugbyer ouder dan 16. Op 14 augustus beginnen de trainingen voor alle teams volgens bovenstaande indeling.

Afgelastingen
Als het veld afgekeurd is wegens neerslag of vorst gaan de trainingen gewoon door. Het is aan de trainers om een alternatieve training te bedenken en aan de team managers om dit te communiceren aan de groep.

Materiaal
Aan het eind van ieder seizoen wordt het materiaal gecontroleerd en waar nodig hersteld of aangevuld. Aanspreekpunt voor het materiaal is Robin van Gessel.

Beker
Waterland zal dit jaar met het tweede team deelnemen aan de beker competitie. Dit team zal eventueel aangevuld worden met spelers uit het derde team.