Voor wie denkt dat de jeugd tegenwoordig niet meer weg te slaan is achter de spelcomputer… Ze hebben bij onze rugbyclub het tegendeel bewezen. RC Waterland was vorige week donderdag en vrijdag overdag speciaal geopend voor kinderen die vanwege de onderwijsstaking niet naar school hoefden. En direct bij de start om 9:00 uur smeekten ze bijna om lekker op het rugbyveld te mogen spelen. Uiteraard met de rugbybal, al bleek karaoke op kunstgras ook heel populair onderdeel! Tussen de middag vond, na zoveel activiteit, de broodjes worst en pannenkoek dan ook gretig aftrek.

Zowel voor de kinderen (27 (!) op donderdag en 21 op vrijdag) als de vrijwilligers waren het twee schitterende dagen. Het was leuk dat er ook een aardig aantal niet rugbyers op de dagen waren afgekomen. Aan de blije gezichten te zien zal het vast niet lang duren voor we ze weer op de club gaan zien!