Beste Waterlanders, ouders en supporters,

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd Waterland weekend, de turfjes wisten al hun wedstrijden te winnen en ook de benjamins deden het prima, alleen de mini’s hadden het zwaar tegen de gastheren, maar wisten er toch 1 gewonnen wedstrijd en een gelijkspel eruit te halen. Thuis was de juniorenwedstrijd zeer spannend, er werd helaas in de laatste minuut verloren tegen de koplopers. En het hoofdgerecht van de middag smaakte heerlijk, de roze panthertjes mochten een minuut of 3 ruiken aan een overwinning, daarna was het Waterland wat de wedstrijd dicteerde. Met name de roze eerste rij stond het huilen nader dan het lachen en werd dan ook regelmatig ververst.

Toch liep ons elitekorps niet direct uit tot grote hoogten, voornamelijk omdat slordigheden op teveel onnodige penalty’s leidde. Maar het in grote getale aanwezige publiek kon zeker in de 2e helft genieten van een steeds beter draaiend Waterland, waarbij de cross kick op de instormende Nick tot een leuk hoogtepunt leidde, zeker omdat er ook een try uit volgde. Daarna was het feest in de kantine, zeker nadat de muziekkeuze van de bros. Rabelink werd vervangen tot degelijke 60’er jaren deuntjes…
Zondag kon een eindelijk voltallig dames team (met zelfs 1 reserve) het niet winnen van het forse cluster uit het midden van het land, werden door het 3e team de punten binnen gehaald tegen een onvoldoende hoeveelheid Alkmaarse spelers en kon het 2e team, vooral conditioneel, het oudere Eemland over de knie leggen. En aan de andere kant van de wereld, in Goes, wonnen onze cubs zeer overtuigend en werd er vrolijk mee gezongen met de tune van Volendamse Jantje.

Voor het komende weekend zullen weer alle manschappen moeten worden gemobiliseerd, allereerst speelt het eerste team tegen een van de ‘groten’, namelijk the Hookers. En daarvoor mogen onze turven en benjamins weer eens thuis spelen, gaan de mini’s naar de nationale voorrondes in Roosendaal, de cubs mogen naar Utrecht en de junioren gaan voor dag en dauw (in navolging van de cubs) naar Zeeland, nu Middelburg, Op zondag is het rustig in Purmerend, de dames zijn vrij, De colts spelen eindelijk weer eens, nu in Castricum (of toch Purmerend?), het 2e gaat naar Hilversum en het 3e team naar de Utrechtse studjes. Wie helpt me deze laatste 2 teams volledig te kregen?
En verder gaan de six nations hun 4e ronde in. Volgende week kunnen/gaan we de ontknoping aanschouwen in onze kantine, Zaterdag 16 maart zullen alle wedstrijden ‘live’ op grootscherm te volgen zijn, waarbij we tussen Wales-Engeland en Frankrijk-Schotland de Chinees laten aanrukken (kosten €7,50 p.p. met wellicht nog een koude versnapering erbij, intekenen op de presentielijst). En na de laatste wedstrijd is het thema Schots of Frans, met bijpassende hapjes en drankjes (rara, wat komt er uit Schotland voor lekkers en wat komt er uit Frankrijk voor lekkers….. we hebben het in ieder geval)

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 10), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 9 maart (bestuursafgevaardige: Sjaak & Rob)
10.30 uur: RC Waterland – CAS RC – URC (voor de T&B een thuis toernooi, verzamelen om 10.00 uur)
11.00 uur: RC Oysters e.a. – RC Waterland (de mini’s de nationale voorrondes in Roosendaal, verzamelen om 08.15 uur)
13.00 uur: Utrechtse RC – RC Waterland (cubs spelen laat, verzamelen om 10.45 uur)
12.00 uur: EZRC Oemoemenoe – RC Waterland (junioren naar ver, verzamelen om 08.30 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC the Hookers 1 (i.i.g. voor een beter resultaat, verzamelen om 13.30 uur)
15.30 uur: Schotland – Wales (gaat Tim voor zijn 3e overwinning? Te zien in onze kantine)
18.00 uur: Ierland – Frankrijk (twee gekrengte rugbygrootheden. Te zien in onze kantine)

zondag 10 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
13.00 uur: CAS/NW combinatie – Oost combinatie (verzameltijd hoor je nog afhankelijk van speellocatie)
00.00 uur: RC Waterland (dames zijn vrij)