Beste Waterlanders, ouders en supporters,

sommigen die niet verplicht waren de roze pruik en boerenkiel te dragen, mochten het gras op. Op zaterdag kon men genieten van een hervonden 1e team. Het speelde frivool en kwam pas in het laatste kwartier te kort tegen koploper Eemland. Eigenlijk ligt het hoofdveld ons gewoon beter... En zondag was het de beurt aan onze jonge dames, na een proeftraining mochten zij tegen leeftijdgenootjes een kleine Sevens competitie spelen. Alleen jammer dat dit midden in de voorjaarsperiode viel, waardoor de opkomst iets tegen viel. Dit zelfde gold ook voor de vrijdagavond, de back-to-tour-again. Prima stemming, fraaie foto's, maar te weinig opkomst. Wat mij betreft doen we dit nog eens over (met wellicht de nieuwe tourfoto's van onze binnenkort toerende senioren en dames). Zelf zal ik dan kijken of ik nog wat zwart wit tour foto's kan optrommelen, zodat ook de ouwe garde wat van hun gade terugziet.

Komend weekend mogen alle jeugdteams weer aan de bak, TB gaat naar Schagen, de mini's spelen de voorrondes NK in Amstelveen (in een poule met Amstelveen , Alkmaar, Rotterdam en de Pink kids). Cubs en junioren spelen beiden in Utrecht en zijn dan (toevallig;-)? in de gelegenheid om daarna ons eerste team aan te moedigen in hun laatste seizoenswedstrijd. Daarna wordt het voor hen 3 maanden neuzenpeuteren.. Zondag treffen onze dames in Amstelveen tegenstander All Blues (kampioen 2e klasse Zuid) voor een officieus 2e klasse kampioensschap, maar meer om alvast de wennen aan het nivo voor het komende seizoen. Op zondag wacht het Colts cluster de zware uitwedstrijd tegen de Haagse en het 3e team speelt thuis tegen streekgenoot en nieuwkomer Zaandijk waartegen zij nog wat goed te maken hebben. Daar er na afloop de Six Nations topper Engeland - Wales op scherm te zien is, verwacht ik uiteraard veel publiek (1e en 2e, kom gerust eens langs). Zeker omdat er ons ook nog eens een bleek zonnetje is belooft.

En, alle Berlijnse tourgangers, volgende week donderdagavond is er, na de seniorentraining, de Touravond. Alleen echter thrillseekers komen dan niet, want de consequenties zijn dan uiteraard voor eigen rekening bedacht door de pittige strafcommissie .... En niet-tourgangers, nieuwsgierig naar wat men te wachten staat, neem gerust achterin de zaal plaats....

Fijn weekend,
Hans

Weekendprogramma

Het weekprogramma (week 10), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 8 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
10.30 uur: RCDH/WF/RUSH - Waterland - Alkmaar (TB naar Schagen, vertrek om 09.15 uur )
10.30 uur: RC Waterland/WF (mini's hebben voorrondes NK in Amstelveen, vertrek om 09.30 uur)
13.00 uur: Utrechtse RC - RC Waterland (cubs spelen pre-pre-match, vertrek rond 11.00 uur)
14.00 uur: Utrechtse RC - RC Waterland (junioren spelen pre-match, vertrek rond 12.00 uur)
15.00 uur: Utrechtse RC 1 - RC Waterland 1 (speelt zijn laatste match, vertrek rond 12.30 uur)
15.30 uur: Ierland - Italië (Six Nations, vierde ronde)
18.00 uur: Schotland - Frankrijk (Six Nations, vierde ronde)

zondag 9 maart (bestuursafgevaardige: Arjan)
13.00 uur: Haagse RC - CAS/Alk/DH/RCW (zware pot voor colts, vertrektijd hoor je nog)
11.30 uur: All blues - RC Waterland/WF/Z (kampioenschap 2e klasse, vertrek rond 10.00 uur)
13.00 uur: RC Waterland 3 - RC Zaandijk 1 (eerste buurtruzie, verzamelen om 11.55 uur)
xx.xx uur: RC Waterland 2 (2e team is vrij, kom gezellig kijken naar je 3e team vrienden)
16.00 uur: Engeland - Wales (Six Nations topper, vierde ronde)

donderdag 13 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
21.30 uur: Touravond senioren (voor alle Berlijngangers, wie komt er niet en reserveert al straf?)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 8 maart:
nvt
zondag 9 maart:
12.00 - 15.00 uur: Bar: invulling 3e team
15.00 - sluitingsuur: Bar: invulling 3e team
14.00 - 17.00 uur: Keuken: invulling 3e team / vrijwilligers (m/v)
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het schoonmaakrooster voor maandag 10 maart (19.30 - 21.30):
Willem Muller
Quermy Warmerdam