Beste (jeugd)Waterlanders, ouders en supporters,

in het verre oosten streden de Waterland baba’s voor hun leven en wisten zelfs op vrijdag in de bowl de halve finale te bereiken, waar zij werden uitgeschakeld door de Malta Maraurders. Vooraf aan het toernooi konden zij nog even wat kennis opdoen door de overgevlogen Old Blacks (deze laatsten wilden dan ook graag met ons op de foto). Dichterbij, maar toch nog ver, speelden TBM in Eindhoven, wonnen de cubs de eerste wedstrijd tegen hun oud clustergenoten en hadden de junioren een collectieve off day tijdens hun eerst wedstrijd in de cup B poule. Later speelde het 1e team een knappe wedstrijd tegen de landskampioen maar een stunt zat er op het laatst niet meer in. Op zondag verstevigden onze dames hun leidende positie ten kostte van Dwingeloo, wonnen de Colts van de Dukes en moesten ons 2e en 3e team helaas wederom hun meerdere erkennen in het vreemdelingenlegioen uit Amstelveen. Heren van het eerste trek dat 21 december even voor ons recht.

Wat geeft ons het komende weekend? TBM naar Castricum, Cubs naar Amsterdam. Junioren, graag thuis revancheren tegen de Noord combinatie en het eerste team mag naar Amersfoort, kijken of daar punten te halen zijn. Op zondag ontvangen onze dames de nummer 2 uit Friesland, gaan de colts naar Sassenheim, het 3e team moet naar de koplopers in Hoorn (en komt man te kort, meld je aan!!!). En het 2e team mag naar Naarden.

En vast even verder vooruitblikken naar komende vrijdag, dan mogen we Mara Moberg (Nederlands damestam) ontvangen die onze ouders van de jeugd in een workshop een aantal kernwaarden gaat bijbrengen. Leuk en leerzaam voor ouders en trainers/TM. Tevens zullen 3e team, veteranen en belangstellenden (vrienden uit het 2e en 1e en dames) hun laatste training van 2013 krijgen. Daarna wordt er gezamenlijk, na het hapje en het eerste pintje afgereist naar het stadje, dus ook als je geblesseerd bent, gewoon komen (geef even door of je meegaat).

O ja, vergeet je niet in te schrijven voor het klaverjastoernooi, momenteel staan er nog niet genoeg kandidaten op, zou zonde zijn als je wel wilt, maar het wordt vanwege een te kort aan spelers afgelast!!!

Het weekprogramma (week 49), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 7 december (bestuursafgevaardige: onbekend)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland (Turven en Benja’s vertrekken om 09.15 uur)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland (ook de Mini’s vertrekken om 09.15 uur)
12.00 uur: RFC Haarlem/AAC – RC Waterland/DH (Cubs naar Amsterdam, vertrek rond 10.30 uur)
12.00 uur: RC Waterland/DH – Noord combinatie (Junioren verzamelen rond kwart over 11)
15.00 uur: RC Eemland 1 – RC Waterland 1 (laatste uitwedstrijd voor 1e. Verzamelen rond half 1)

zondag 8 december (bestuursafgevaardige: Tessa)
11.00 uur: Bassets/BSN/DIOK – CAS/RCW/DH (Colts naar Sassenheim, verzameltijd hoor je nog)
13.00 uur: RC Waterland/RCZ/WF – Fryske Famkes (dames thuis in Purmerend, rond 11.30 uur)
14.30 uur: RC West Friesland 1 – RC Waterland 3 (tegen onze buren, verzamelen om 12.30 uur)
13.00 uur: RC ‘t Gooi 3 – RC Waterland 2 (naar Naarden, vertrekken rond 11.00 uur)

vrijdag 13 december (bestuursafgevaardige: Martijn/Erik?)
19.00 uur: Workshop RC Waterland (ouderavond door Mara Moberg)
20.15 uur: laatste 3e team en veteranentraining met afloop teamuitje (be there !)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 7 december:
Junioren moeten thuisspelen, vult JC in.
zondag 8 december:
O.l.v. Yvonne wordt e.e.a. geregeld, hup Yvon!
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 9 december (19.30 – 21.30):
Willem Muller
Thomas Bakker