Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden, na een matig bezochte ALV (beetje belangstelling tonen voor wat ons bestuur allemaal uitvogelt is echt niet erg hoor), mochten op zaterdag onze TBM en shield cups thuis blijven vanwege een sompig Haarlem veld. En onze cup cubs kregen rugbyles van hun Haagse leeftijdgenootjes. Voor de junioren werd de wedstrijd omgedraaid en wisten hun wedstrijd keurig winnend af te sluiten. Ook in de ere klasse werd de wedstrijd omgedraaid, de Amersfoortse grasjes lagen er niet goed bij. Ons 1e team ging prima van start en waren bij vlagen niet te houden. De mannen van Eemland moesten dan ook met lege handen naar huis. Toch wel handig zo'n kunstgrasveld. Op zondag kregen ook onze colts les van het Haagse, speelden de oude mannen van het 3e team een prima eerste helft tegen de koplopers uit Haarlem, maar moesten onder het toeziend oog van de goed fluitende debuut referee Tim Heere, in de 2e helft het hoofd geflatteerd buigen. Daarna wisten onze dames vakkundig de Lady Wasps te verslaan en gaan nu richting de ere-klasse. Wij mogen hier best trots op zijn. Ten slotte wist ons 2e team de broodnodige punten te vergaren tegen het routiniers team uit Castricum 3. Nog 2 wedstrijden winnen en de doelstelling, handhaving in de 3e klasse, is een feit, keurig voor een team die van heel ver moest komen.

Komend weekend hoeft Waterland alleen op zaterdag het veld in, zondag houden wij een rustdag, zodat we dan massaal de polonaise in kunnen duiken. Zaterdag begint met een TBM toernooitje in Purmerend en aansluitend een oefenwedstrijd van ons cub shield team. Ondertussen reizen onze junioren af naar Deventer en ten slotte mag ons 1e team naar Sassenheim voor een sportieve revanche.

En elders in Europa gaan de Six-Nations van start, dus ook thuis valt er van het rugby te genieten (voor hen die niet in de boerenkiel hoeven rond te hobbelen).

Veel sportief succes,
Hans

Het programma (week 5)

vrijdag 5 februari (bestuursafgevaardige: Stef)
20.00 uur: Training 3e team en nieuwelingen (ze beginnen 15 minuten eerder)

20.00 uur: Start eerste ronde Stef Stuntpiloot

zaterdag 6 februari (bestuursafgevaardige: Sjaak)
10.00 uur: RC Waterland - RUSH/WF/DH - Bulldogs - Alkmaar (TBM in Purmerend, vz. 09:30 uur)

13.00 uur: RC Waterland 2 - NW combinatie (oefenwedstrijd voor Shield cubs)
12.00 uur: RC Pickwick Players - RC Waterland/Alk (Junioren naar Deventer)
15.00 uur: RC Bassets 1 - RC Waterland 1 (1e team voor de eerste uitwinst?)
15.30 uur: Frankrijk - Italië (1e ronde Six Nations)
18.00 uur: Schotland - Engeland (1e ronde Six Nations)

zondag 7 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.xx uur: Alle Waterlandteams zijn vrij