Beste jonge en oudere Waterlanders, ouders en belangstellenden, vanwege een griepje welk afwezig was in de onvolprezen griepinjectie moest u de gebruikelijke weekmail vorige week ontberen. Geen nood, bacillen hebben mijn lichaam verlaten en dus daar issie weer. TBM heeft alweer zijn sporen verdiend, onze cubs hebben het zwaar in de cup poule (het shield team is in 2016 nog niet in actie geweest) en ook de junioren hebben het niet makkelijk, maar spelen sowieso betere partijen. De colts verloren nipt van de koplopers, daar waar ook een winst in had gezeten). Gaan we naar de senioren, ladies first, die hebben alweer twee overwinningen achter de rug en stevenen af op een finaleplaats in de promotiepoule, klasse.. Dan ons eerste team, het wordt voorspelbaar, de kortste dag is geweest en de mannen hebben er weer zin in, nu ook nog eens gehesen in een nieuw tenue (welk verdacht veel lijkt op het starterstenue uit 1983, vroeger was gewoon alles beter) zijn de eerste 2 duels winnend af gesloten. Het 2e team startte thuis prima tegen een krap bemand RC Den Helder, maar moest afgelopen weekend hun meerdere kennen in de Ascrumse chaos, net als overigens het 3e team. Vrolijk word je niet van de uitdragerij die zij zelf nog kantine noemen, ik heb nog jeuk.

Enfin, we kijken weer naar voren. Komend weekend starten we op vrijdag met de Algemene Leden Vergadering, vanwege dit evenement gaat de 3e team training helaas niet door..
Op de zaterdag gaan TBM naar Haarlem, de cubs verspreiden zich over Den Haag en eveneens Haarlem, en de junioren mogen naar Almere. Tenslotte gaat ons vlaggenschip naar Amersfoort, en weet dat zij, bij winst aldaar, weer meedoen aan de top in de plate. Daar waar op zaterdag ieder team uit speelt, zo spelen alle zondagsteams thuis, met dien verstande dat ons Colts cluster ditmaal thuis in Castricum speelt. In Purmerend ontvangt het 3e team de ongenaakbare kampioen van de 4e klasse, RFC Haarlem 2. Daarna spelen onze dames tegen de Lady Wasps en tenslotte gaat ons 2e team de prutsmaak van afgelopen zondag wegspoelen met oude Duinkanters.

Veel sportief succes,
Hans

Het programma (week 4)

vrijdag 29 januari
19.30 uur: inloop uurtje bestuur en commissies (zoek maar iets aardigs uit)
20.00 uur: Algemene Leden Vergadering (kan ook iets later beginnen....)

zaterdag 30 januari
10.00 uur: RFC Haarlem - RCW - ARC (Turven/Benja's naar Haarlem, vz. 08:30 uur)
10.00 uur: RFC Haarlem - RCW - ARC (Mini's ook naar Haarlem, vz. 08:30 uur)
13.15 uur: Haagse RC 2 - RC Waterland (Cup cubs naar Den Haag)
11.00 uur: RFC Haarlem 2 - RC Waterland 2 (Shield cubs naar Haarlem)
12.00 uur: Bulldogs/Hilversum - RC Waterland/Alk (Junioren naar Almere)
15.00 uur: RC Eemland 1 - RC Waterland 1 (1e team voor de eerste uitwinst?)

zondag 31 januari
11.30 uur: RC Waterland/CAS - Haagse RC 2 (Colts in Castricum)
11.30 uur: RC Waterland 3 - RFC Haarlem 2 (3e team tegen de kop, vz. 10:30 uur)
13.00 uur: RC Waterland/RCZ - Lady Wasps (Dames in P'end, vz. rond 11:45 uur)