Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters, afgelopen vrijdag werd er, na de training, gezellig en driftig gebockt. Ze gleden er bij velen weer goed in. De zaterdag was voor Waterland rugbyvrij en ook op zondag bleef er uiteindelijk maar een thuiswedstrijd over. Het 2e team verloor in een uitermate spannend duel nipt van de, voor mij, opvallend sterkte Utrechtse studenten. Er had wel meer ingezeten. De wedstrijd ervoor van het 3e team werd op verzoek uitgesteld naar een later tijdstip (11 januari). En in Amersfoort deden onze colts waar ze dit hele seizoen al voor gaan, winnen. Goed bezig, jongens! Het komende weekend staat qua competitie nog in het teken van de herfstvakantie. Maar daar het Noorden inmiddels al weer naar school gaat, organiseert Waterland voor alle jeugd ons bekende jeugdtentenkamp, op vrijdagmiddag is iedereen vanaf 16.00 uur welkom om zijn of haar tentje op te zetten, en daar na wordt het spannend en gezellig tegelijkertijd. Rond 22.00 uur moeten de kleinsten naar huis, de rest mag blijven kamperen. De volgende dag, na het ontbijt nog wat spelen en dan de tenten opruimen. En voor wie nog fut heeft, om 15.00 uur speelt ons 1e team tegen de koplopers uit Den Bosch. Gezien het feit dat Waterland enige jonge spelers missen die naar het EK in Portugal zijn, een zeer zware klus. Gelukkig is er voor het publiek ook nog wat bockbier over.

En zondag is er wederom een soort jeugddag, de colts hebben een extra training en om 13.00 uur spelen de junioren een wedstrijd tegen een Engels schoolteam van Clevedon. De Dames zijn vrij, het 3e team gaat naar Alkmaar en het 2e team mag het proberen in en tegen de reserves van Utrecht. En in Lissabon speelt oranje U19 (met 4 Waterlanders) zijn eerste wedstrijd tegen het als eerste geplaatste Georgië (resultaten op http://www.rugbyeurope.eu/match-2969.htm). Tenslotte, voor de echte bockbierliefhebber, tussen 15.30 en 15.45 uur verzamelen we voor de bokkenwandeltocht bij Spijkerman.

Een bokkig weekend toegewenst,
Hans

Het programma (week 43)

vrijdag 24 oktober (bestuursafgevaardige: Tessa)