Beste Waterlanders, ouders en trouwe supporters,

Het was weer een zeer enerverend rugbyweekend, onze mini’s wonnen op een heel veld (ze worden klaar gestoomd voor het cubswerk) en ook onze cubs behaalden in het verre Drachten de overwinning. Verder deden de junioren thuis eveneens goede zaken tegen de Dukes. Minder ging het met ons eerste team, die een ruime voorsprong uiteindelijk in de laatste minuut onnodig weggaven en een plaatsje zakten in de competitie.
Zondag kreeg het massaal toegestroomde publiek (was het ooit zo druk?) waar voor zijn geld. De mannen van het derde wisten eindelijk weer een forse winst te behalen, het tweede team ging goed rugbyend ten onder tegen een sterk Hilversum. En het slotstuk was aan onze bloednerveuze dames, die gaandeweg de wedstrijd het schroom van zich afwierpen en de fel verdedigende kalendergirls uit Deventer uiteindelijk met 26-0 versloegen. Kampioenschap en promotie zijn een feit, dames en begeleiding, gefeliciteerd (foto’s: http://www.photobyelly.nl/2014.html). En daarna bleef het nog erg lang onrustig in de feestende kantine en later Koemarkt. En de colts, die gingen in Amstelveen ten onder tegen de koplopers. Amstelveen was afgelopen weekend niet onze plek…

Komend weekend hebben onze mini’s een bondsdag in Leiden, spelen onze cubs tegen hun voormalige clusterpartners en spelen onze junioren tegen the Hookers. De colts hebben hun wedstrijd naar de dinsdag erop verschoven i.v.m. interlandverplichtingen (Ayden mag lekker ballen onder het Italiaanse zonnetje) van zowel ons cluster als dat van de tegenpartij. En het eerste team mag zich revancheren tegen de koplopers uit Eemland. Op zondag moet het derde naar Haarlem (en kan nog wel wat spelers gebruiken), het tweede reist af naar de medekoplopers, de Utrechtse studentjes en de dames, die mogen uitrusten van hun feessie.

1e Waterland Pubkwis (31 januari)
ok, het is kort dag, maar je hoeft er niet voor te leren….vrijdagavond 31 januari organiseert Waterland om 21.00 uur een ‘pub’ kwis. We hopen op ongeveer 10 teams (max. 4 personen) die het op allerlei kennisgebieden tegen elkaar opnemen. Het inschrijfgeld gaat naar het KWF, dus je steunt er nog een goed doel mee, ook. Schrijf een team in op het wyteboard of geef je individueel op, dan formeert de organisatie een team voor je.
Tour Berlijn 2014 (11-14 april)
Met nog een ruime 11 weken te gaan komt de tour van Rugby Club Waterland dichterbij en inmiddels gaan er ruim 30 mensen mee. Inschrijven kan nog in ieder geval tot het einde van de maand; 31 januari.
De tour is van vrijdag 11 april (‘s ochtends) t/m maandag 14 april (einde middag). Aanmelden kan door hier in te schrijven of op de inschrijflijst in de kantine. Dus zorg dat je je ook nog inschrijft want: Jetzt geht’s los!
Voor vragen kun je terecht bij de tourcommissie: Nick Romp, Jelle Hofman, Marijn Rabelink, Martin Huisman & Jeroen Trimpe Burger

Het weekprogramma (week 4), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:
zaterdag 25 januari (bestuursafgevaardige: nvt)

xx.xx uur: RC Waterland (Turven en Benja’s zijn vrij)
10.00 uur: RC Waterland (Mini’s hebben bondsdag in Leiden, vertrek om 08.30 uur)
11.00 uur: NW combinatie – RC Waterland (cubs naar Den Helder, vertrek rond 09.30 uur)
12.00 uur: RC Waterland/WF – RC Hookers (junioren ‘thuis’ in Hoorn, vertrek rond 10.45 uur)
12.00 uur: Bennetton Treviso U18 – NL XV U18 (hup Ayden en ploegmaatjes)
15.00 uur: RC Eemland 1 – RC Waterland 1 (eerste vertrekt rond 13.00 uur?)

zondag 26 januari (bestuursafgevaardige: nvt)
13.00 uur: CAS/Alk/DH/RCW – RC Eemland (coltsgame uitgesteld naar dinsdag 28 januari)
xx.xx uur: RC Waterland/WF/Z (de daames zijn ook weekendje vrij)
13.00 uur: RFC Haarlem/Hawks 2 – RC Waterland 3 (derde op pad, verzamelen om 11.11 uur)