Beste (jeugd)Waterlanders, ouders en supporters,

in Purmerend is rugby Nederland weer een aantal (jeugd)scheidsrechters rijker geworden, waarvan 5 verbonden aan onze vereniging, bravo! En terwijl onze jongste jeugd verder in Bemmel de boel onveilig maakten met hun rugbykunsten, vierde ons cubscluster in Den Helder hun ontvlechting. Na het eerste deel gaat RC Waterland zelfstandig verder en hun cluster maatjes uit Den Helder, Schagen en Hoorn vormen het andere team. Dit vanwege de grote hoeveelheid spelers die dit cluster inmiddels rijk was. En wederom van Ellen Gordijn aan het bakken geslagen….

Op zondag kwamen alleen Waterland 2 en 3 in actie, in Amersfoort trok Eemland op het eind aan het langste eind en de omgedraaide wedstrijd van het 3e team (met een veteranensausje) tegen de Utrechtse studentjes was ongemeen spannend. Afwisselend stond een van de teams voor en helaas voor Waterland, stonden de Domstedelingen bij het eindsignaal 2 punten voor.

Het komende weekend gaat de gehele competitie weer van start. TBM speelt huis en nadien is het weer de beurt aan ons eerste team, die de nummer 1 en kampioenskandidaat RC Hilversum ontvangt. Een zeer zware klus die u ‘live’ kunt bijwonen. De dag erop spelen onze dames hun inhaalwedstrijd in Deventer, gaat het Colts cluster richting Den Haag en is het de planning dat ons 2e team afreist naar Den Helder en ons 3e team in Velzenbroek aan de bak mag. En verderop in de week vertrekt ons Waterland Baba’s team richting Dubai om ons rood-wit-blauw te verdedigingen.

Tot slot, leden van het dievengilde hebben helaas afgelopen dinsdagavond huisgehouden in onze kleedkamers, hun buit twee tassen en een jas. Waarde weinig, maar voor de bestolenen zeer vervelend. Vanaf nu gaat de toegangsdeur van de kleedkamers weer op slot. Alleen achterom in- en uitlopen, houd daar rekening mee. En mocht je iemand zien die niet thuis hoort in of rond de kleedkamers, haal er een voorwaartse bij..

Het weekprogramma (week 47), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

donderdag 21 november (bestuursafgevaardige: nvt)
20.00 uur: RC Eemland – CAS/RCW/DH (inhaalwedstrijd Colts, verzamelen rond 18.00 uur)

vrijdag 22 november (bestuursafgevaardige: nvt)
20.15 uur: gezamelijke training 3e team en Dubaigangers (verzamelen om 19.50 uur)

zaterdag 23 november (bestuursafgevaardige: José)
10.30 uur: RC Waterland – RCDH/WF/Rush – Eemland – Alkmaar (Turven en Benja’s thuis, verzamelen 09.30 uur)

10.30 uur: RC Waterland – RCDH/WF/Rush – Eemland – Alkmaar (Mini’s ook thuis, verzamelen 09.30 uur)
11:00 uur: Meiden Sevens (2e Meiden Sevens dag, nu in Anstelveen, vertrek 10.00 uur)
xx.00 uur: RC Waterland/DH (Cubs zijn in afwachting van de nieuwe poule indeling)
12.30 uur: RC Waterland/DH – Bassets/BSN/DIOK 2 (inhaalwedstrijd voor de junioren, verzamelen rond 11.45 uur)
15.00 uur: RC Waterland 1 – RC Hilversum 1 (tegen de koploper, verzamelen rond half 2)

zondag 24 november (bestuursafgevaardige: nvt)
13.00 uur: Haagse RC – CAS/RCW/DH (Colts ook tegen de koploper, verzameltijd hoor je nog)
13.00 uur: RC Pickwick players – RC Waterland/RCZ/WF (dames halen in in Deventer, verzamelen rond 10.30 uur)
14.30 uur: RC Smugglers 1 – RC Waterland 3  (3e naar Velzenbroek, verzamelen om 12.30 uur)
14.30 uur: RC Den Helder 1 – RC Waterland 2 (2e naar de Marinestad, verzamelen rond 12.30 uur)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 23 november:

Bar/keuken: 09:30 – 13:30 uur: openen Sjaak met de TBM papa’s en Mama’s en wat juniorenbegeleiding?
Bar: 13:30 – 17:00 uur: Brigitte Kanitz / Sylvia Veenman en 17:00 – sluit: Frank de Boer / Erno van Dam (sluiter)

Keuken: 13:30 – 17:00 uur: Brigitte Kanitz / Sylvia Veenman en 17:00 – sluit: Corine Flierman / Francien Abma
zondag 24 november:
nvt

*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 25 november (19.30 – 21.30):
Richard Veenman

Maarten Rabelink