Beste Waterlanders, dames, supporters en veteranen, voor het 1e team zit het eerste blok erop, nog niet zoals het gehoopt had, maar blessures zijn daar voornamelijk debet aan geweest. Twee weekenden rust en dan hopen dat een paar spelers weer opgelapt zijn voor het tweede blok (van 4 wedstrijden). De overige teams zijn hard bezig het gat te verkleinen, zo wisten cubs en junioren (ik heb een prima wedstrijd van deze laatsten gezien) wederom met glans te winnen alleen door die dubieuze nieuwe regel blijft de teller steken op maximaal 30 punten verschil… Op zondag wonnen de dames hun eerste (oefen)wedstrijd en ook het 2e team dendert verder waar het vorig seizoen was opgehouden. Alleen de colts hebben het, ondanks de vele leden op papier, moeilijk een clusterteam te formeren. Voor hen geldt stapje harder en niet het koppie laten hangen. Van tegenslagen leer je meer, mits je er voor open staat.

Het komende weekend wordt redelijk rugbyrustig, in Purmerend treden op zaterdag alleen de TBM op, de cubs gaan naar Heerenveen en de wedstrijd van de junioren is uitgesteld i.v.m. de herdenking van slachtoffers van zinloos geweld w.o. Ximena van de Haagse RC., Diverse junioren zullen hiervoor afreizen naar Den Haag. Op zondag is in Purmerend zelfs helemaal niks te doen. Alleen het 2e en 3e gaan elders in Noord Holland op bezoek. Gelijk dan maar even aandacht voor vrijdagavond 28 september, dan is om 21.00 uur de Algemene Leden Vergadering, de trainingstijden worden vooraf hierop afgestemd, info bij je TM of trainer.

Verder de aandacht voor het volgende: “de sjaal in…” Van Dubaï tot Kopenhagen, van Volendam tot Kaapstad, van Berlijn tot HongKong, overal is de Waterlandsjaal al gefotografeerd. Heb jij nu nog een leuke foto van jou en de sjaal en een herkenbaar plekje op aarde, stuur deze dan aan webmaster@rugbyclubwaterland.nl en deze wordt toegevoegd op onze site onder tabje fotos/overig. En heb je nog geen sjaal, wordt dan lid van de supporters-van-Waterland.

Het weekprogramma (week 38):

• vrijdag 21 september (bestuursafgevaardige: Harrie)
    20.00 uur: Extra training veteranen (i.s.m. het onvolprezen 3e team)
    22.00 uur: Vertoning Tourfilm Wales (o.v.b. anders een andere tourfilm, hookertjes verzameld u…)
  • zaterdag 22 september (bestuursafgevaardige: Sjaak)
    10.30 uur: RC Waterland/DH – ARC – Haarlem (TB blijft in Purmerend, verzamelen om 10.00 uur)
    11.00 uur: RC Waterland/DH – ARC – Haarlem (mini’s naar Den Helder? Vertrektijd hoor je nog)
    11.00 uur: District Oost – RC Waterland/Alkmaar (cubs naar Heerenveen, vertrekken rond 08.30 uur)
    12.00 uur: Alkmaar/RCDH – RC Waterland (de juniorenwedstrijd is uitgesteld naar 17 november)
    xx.xx uur: RC Waterland 1 (1e team is vrij)
  • zondag 23 september (bestuursafgevaardige: nvt)
    xx.xx uur: RC Waterland (colts cluster is vrij)