Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

De feestneuzen liggen weer in de la, we kunnen verder met leven. Ons weekend startte met het zeer druk bezochte en gezellige Stef Stuntkampioenschap waar bleek dat een Jonk niet alleen kan varen maar ook het vliegen het best beheerste.
Op zaterdag wisten onze cubs helaas niet hun ongeslagen status in 2015 te handhaven tegen de nummer 1, de junioren daar en tegen denderden over hun tegenstanders uit Emmen heen. Daarna was het de 2e ronde van de Six Nations wat bij mij de klok sloeg. Op zondag werd de wedstrijd van de colts afgelast en hoefden alleen ons 2e team (fors aangevuld met 3e team spelers het opnemen tegen promotielkandidaat RC West Friesland. Met name de lijn van de West Friezen bleek een plaag voor de Waterlanders en de nederlaag ging mee terug naar Purmerend. En het weekend eindigde met de Six Nations topper, Schotland - Wales. Fijn aanvallend rugby.

Het komend weekend staat in het teken van de voorjaarsvakantie, waardoor onze jeugd krokusjes kunnen plukken of op zoek gaan naar de Oostenrijkse sneeuw. In Amsterdam speelt ons nationale team voor de Europacup tegen onze zuiderburen, helaas zonder eerste teamspeler Roberto. Da's jammer, ze willen zeker niet winnen. Op zondag spelen onze dames hun inhaalwedstrijd tegen hun naaste concurrenten uit Amstelveen, het 3e team reist af naar Velzenbroek en de wedstrijd van het 2e team is uitgesteld naar 1 maart.
En we beginnen het weekend vrijdagavond (na de 3e team training) met de touravond voor senioren, van de tourcommissie het verzoek om vooral later dan kwart over 9 binnen te komen, want ze hebben veel strafartikelen ingekocht. En w.b. de veteranentour, je kunt je nog tot morgenavond inschrijven, dan wordt er definitief beslist of we gaan of niet..

Het programma (week 8)

vrijdag 20 februari (bestuursafgevaardige: king Erik)
20.15 uur: RC Waterland (3e team en hun vrienden training...)
21.15 uur: Tourganger seniorentoer zijn binnen, Erik de verschrikkelijk is vanaf 21.15 uur onze portier)
21.30 uur: toelichting seniorentour Edinburgh

zaterdag 21 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
xx:00 uur: TBM, cubs en junioren mogen genieten van hun voorjaarsvakantie
xx.00 uur: Eerste team is vrij
13.00 uur: Nederland XV u18 - Duitsland XV u18 (gaat deze nog door?)
15.00 uur: Nederland XV - België XV (poule wedstijd EK)

zondag 22 februari (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.00 uur: Colts en Tweede team zijn vrij
13.00 uur: ARC - RC Waterland/RCZ (dames naar Amstelveen, 12.00 uur daaro)