Beste Waterlanders, dames, supporters, ouders en fans, een gezellige en prima bezochte after tour party. En de dag daarop een leuke turven- en benjamindag in Purmerend (en met dank aan Amber, Inger, Laurens, Rik & Jasper voor het scheidsrechteren, top!).

En onze Sevens teams van de cubs en junioren werden in Driebergen resp. 6e en 4e. Maar ook de deceptie dat Waterland 2 met de 3de team aanvullingen vanwege 9 spelers (en 2 geblesseerden) niet is afgereist naar Tilburg/Tarantula om in de halve finale van de bekercompetitie te strijden. De goeden daargelaten, een smet voor onze club! Hopelijk is er komend weekend meer enthousiasme…..

Verder hadden we in Purmerend op de zondag een van de voorrondes voor de Dames Sevens, waar sommige getalenteerde damesknietjes kennis konden maken met ons fijne lavaveldje. Winnaar werden de CAS-dames en uiteindelijk werden de Waterland dames 7e. Maar de dag stond verder als een huis, voor hen die dit allemaal mogelijk hebben gemaakt, thanks. En in Den Helder werd de Waterlandse vlag hoog gehouden. Daar oefende het Nederlands XV tegen een Engels militair team (Sandhurst), onder leiding van onze eigen referee Darron Wadey en onze 1e vlagman Peter Flierman wist Nederland deze wedstrijd te winnen en met 2 debuterende Waterlanders (Sander en Nick) in ons Nationale Team!! Wij als RC Waterland zijn hier trots op en verwachten natuurlijk een ingelijst Nationaal teamshirt voor aan onze muur 😉

Komend weekend is het wederom zeer druk op en rond ons clubgebouw, zowel op zaterdag als op zondag zijn we gastheer voor de Purmerendse Bloesemtocht, spelen onze junioren een inhaalwedstrijd tegen de Dukes, zijn we op zaterdagmiddag tevens gastheer voor het oude DNC en op zondag viert het nu-al-legendarisch-derde-team hun seizoenseinde met BBQ, bier, spel en plezier.

En, maar dat staat al in al jullie agenda’s, ons eerste team speelt zaterdag in het NRC-A in de Nationale bekerfinale tegen de mannen van RC Dwingeloo. Op zich al een unieke prestatie, maar als je zover bent gekomen, wil je meer, we willen Nationaal Bekerkampioen worden! We hopen en verwachten de Waterlanders in grote getale in het rood-wit-blauw op de NRC-A tribunes, SvW natuurlijk allemaal hun sjaal om (voor hen die ook zo’n fraaie Waterlandsjaal willen, nog even snel lid worden van de Supporters van Waterland… heb je ‘m voor dit weekend). Laten we hopen op een topweekend…

Als laatste nogmaals de zakelijke mededeling, RC Waterland doet wederom mee aan de DEEN clubactie. U allen wordt vriendelijk verzocht de verkregen DEEN sponsormuntjes in die mooie Waterlandkoker in de Weidevenne DEEN te doen of als u daar niet in de buurt komt, de munten af te geven in onze kantine, daar staat een mooie DEEN-jug. Wij danken u hiervoor, wij gaan hier leuke dingen voor onze enthousiaste rugbyjeugd doen. Zelf staat onze club op woensdagmiddag 25 april vanaf 14.00 uur in de Weidevenne.

Het weekprogramma (week 16):

woensdag 18 april
De geplande junioren wedstrijd tussen RC Waterland – BSN gaat niet door

zaterdag 21 april (bestuursafgevaardige: Manfred, in het stadion: de rest)
09.00 uur: Bloesemtocht scholen (starten tot 12.00 uur voor 5, 10 of 15 km)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland/WF – AAC/RCH (TBM naar Castricum, vertrek 09.15 uur)
11.00 uur: RC the Dukes 2 – RRC 1 (bekerfinale van de Cup II-A in NRC-A)
11.00 uur: EARC Big Bulls 1 – RCC Bekaro 1 (bekerfinale van de Cup II-B in NRC-A)
11.00 uur: RC Waterland – RC de Dukes (inhaalwedstrijd van de junioren voor de 3e plek! Aanwezig om 10.00 uur)
12.30 uur: RC Waterland 1 – RC Dwingeloo 1 (bekerfinale van de Cup I, we gaan rechtstreeks, rond 10.30 uur in het NRC-A)
13.00 uur: Op lokaties Amstelveen en Haarlem worden de overige plate finales gespeeld
14.00 uur: prijsuitreiking Cupfinales (in het NRC-A)