Beste Waterlanders (jong en oud), ouders en supporters,

alweer mijn laatste weekmail in 2014, hopen dat er in 2015 nog wat te schrijven valt, boven de rokende puinhopen die de NRB achterlaat. Afgelopen zaterdag 'modderden' onze TBM er in Amsterdam driftig op los, verviel de cubswedstrijd vanwege een te natte ondergrond en harkten onze junioren de driedubbele cijfers bijeen tegen het arme PP/Eemland. In de cup waren zij zonder punten, maar nu in de plate ongeslagen. En als ze komende zaterdag hun inhaalwedstrijd winnen, mogen ze zich 'winterkampioen' noemen. Dat zijn fraaie berichten. Op zondag wisten onze colts ook de nieuwe nummer 1 in hun poel op te rollen, waardoor zij nu als nummer 2 de winter ingaan. En onze daames wonnen hun eerste en tevens verste wedstrijd krap maar knap. In Purmerend ging het 3e team ten onder tegen het met AA-leden aangevulde 3e studententeam uit Amsterdam. Gelukkig wist het 2e team dit verlies weer recht te trekken in een uiterst spannende duel tegen de seconds van Ascrum. Kortom, qua resultaten, een fantastisch weekend. En afgelopen woensdag mocht prop Bart Visser zich de nieuwe Klaverjaskampioen noemen, waarvoor hulde.

Wat staat ons nu nog te wachten in de laatste dagen van 2014? Allereerst op donderdagavond een BALV, waar, door het bestuur de mening van de Waterlandleden wordt gepeild t.a.v. het noodplan gelanceerd door de noodleidende NRB. Heb je een mening over deze oplossing, geef deze mee aan ons bestuur, zij mogen die mening dan zaterdag delen met het interimbestuur van de NRB. Dan op vrijdagavond gaat het 3e team met gastspelers en gasttrainers het einde jaar samen vieren (met zonnebril). En zaterdag staan er nog 2 inhaalwedstrijden voor onze jeugd op het programma, de cubs gaan op voor hun eerste winst en de junioren dus voor het winterkampioenschap (Update 19 december: beide wedstrijden zijn afgelast). En op zondag moet het uitgefuifde 3e team het nog 'even' opnemen tegen de nummer 2 uit Zaandijk.... En dan is het voor hen die niet doortrainen tijd om zich op de kerstbroden en oliebollen te storten en wachten op 4 januari (of misschien al eerder, op 1 januari op de Koemarkt) waar wij elkaar in de armen mogen vliegen om elkaar een fijn 2015 toe te wensen. En nog even vermelden dat er inmiddels een derde intekenlijst voor de herenrugbytour richting Schotland op het wytebord hangt.. Reageer voor 1 januari.

Fijne laatste rugbydagen toegewenst en uiteraard een puik , gezond en sportief 2015,

Hans

Het programma (week 51)

Donderdag 18 december