Beste Waterlanders, ouders en supporters,

Onze jeugd teams hebben flink hun best gedaan en hebben allemaal plekjes verovert om op de finaledagen te presteren. Een fors stuk naar het oosten gaf onder een vrolijk schijnend zonnetje ons Tourteam rugbyles aan al onze Hongaarse gastheren en was onze Frans-Frieze Roadrunner Romaric een ware plaag in de afronding. De Bro Kupa (toernooi beker) is legaal meegenomen naar Purmerend. De achterblijvers vormden een 2e team, die in de 2e helft op conditie werd geklopt door frisse studenten uit de hoofdstad.

Door de prima jeugdresultaten mogen dus komend weekend al onze jeugdteams opdraven om hun halve finales en in sommige gevallen gelijk de finales te spelen. Geef hun, waar mogelijk, jullie support, ze verdienen het.
Verder kunnen we ons zaterdagavond opmaken voor een grootste GALA-avond, waar, onder begeleiding van ‘live’ muziek van Bolistic Smoke, de spelers (m/v) en supporter van het afgelopen seizoen bekend worden gemaakt. Ben je zelf niet genomineerd, dan hoor je er natuurlijk wel te zijn, uiteindelijk toon je gewoon respect voor je teamgenoot die het mogelijk wel wordt. De avond begint om 20.00 uur en zorg er a.u.b. voor dat je er tijdig en (uiteraard) netjes gekleed bent.
Zondag maken we ons thuis op voor de kwalificatie ronde voor de dames Sevens series, waardoor onze velden worden bevolkt met vele rugbyende dames (12 teams uit binnen en buitenland). De eerste wedstrijden starten om 11.00 uur en het toernooi is afgelopen rond 16.00 uur. Helaas voor het 3e team, want die moeten dan voor hun laatste competitieduel naar Alkmaar, wat duidelijk een minder aantrekkelijke aanblik zal zijn.

Wat betreft Ameland, er zijn nog 5 plaatsen vrij, en degenen die zich hebben ingeschreven mogen inmiddels betalen (de eerste betaling is binnen, keurig Raymond). En ben je al op zoek naar een deelnemend rugbystratentoernooiteam?

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 16), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

zaterdag 20 april (bestuursafgevaardige: nvt)
10.30 uur: Alkmaarse RUFC – Gooi – RC Waterland (turven en benjamins naar Alkmaar, vertrek om 09.15 uur)
10.30 uur: RC ‘t Gooi – Alkmaar – RC Waterland (de mini’s naar Naarden, vertrek om 09.15 uur)
11.45 uur: RC Waterland – RC Eemland (cubs voor de halve finale in Amsterdam, vertrek om 09.45 uur)
13.15 uur: RC Waterland – RC Oysters/Ducks (junioren voor de halve finale in Amsterdam, vertrek om 11.30 uur)
14.45 uur: RC Waterland – ?? (bij winst spelen cubs dan de plate finale in Amsterdam)
15.30 uur: RC Waterland – ?? (bij winst spelen junioren dan de plate finale in Amsterdam)
13.00 uur: CAS RC/NW – RC the Dukes (plate finale in Utrecht, vertrek rond 11.00 uur)

zondag 21 april (bestuursafgevaardige: Tessa/José?)
00.00 uur: Colts spelen op zaterdag, 2e team is vrij
11.00 uur: start NRB sevens series (totaal 24 wedstrijden, zowel voor cup als plate)
11.40 uur: RC Waterland – Utrechtse RC (1e poel wedstrijd voor onze dames, verzamelen om 10.30 uur)
13.40 uur: RC Waterland – GRR Dames (2e poel wedstrijd voor onze dames)