Beste Waterlanders, ouders en supporters, ok, het regende ietsjes, maar voor hen die dit aandorst heeft leuk rugby/waterpolo gezien, was het op zaterdag dat Waterland 1 dichtbij hun eerste winst aanzat, maar wel hun eerste punt binnenhaalde in een prima wedstrijd. En zondag, met dank aan Koos en Arjan die drijvende lijnen wisten aan te leggen op het B-veld, behaalde eerst het 3e team zijn eerste volle winst slepen, daarna ging helaas ons tweede na een goede wedstrijd drijfnat via de zijlijn af. Alleen hun après-game-poortje was heel apart (kijk maar op Facebook). En onze meiskes, wederom triomfeerden zij, ditmaal in het verre Dwingeloo. De wedstrijd was spannend, hun overwinning droog en zoet.

Op vrijdagavond traint eerst het 3e team met wat veteranen en eventuele liefhebbers van 2e, dames en colts) en daarna, beginnen we om 21.00 uur met onze Bockbieravond (altijd leuk voor onze nieuwe Aussies en Litouwers). Dit is dan de vervroegde clubavond, omdat de laatste vrijdag van oktober voor een hoop Bockbierliefhebbers heel slecht uit komt. Ik hoop jullie komende vrijdag allemaal te zien, en hou je niet van bockbier, dan serveren we ook een aantal verrassingsmixjes (speciaal voor jullie dames). En anders is er ook gewoon bier en wijn (en zelfs fris voor het 1e team, die moeten fit blijven voor de dag erop). Komen we meteen op de zaterdagmatch, nu ontvangt ons elitekorps de tegenstanders uit Castricum. Gezien de spelstijl van beiden een erg leuk vooruitzicht, dus hop van het bockbier naar langs het veld. Let op, op dringend verzoek sluit de bar om 18.30 uur, verder feesten in het stadje graag.

En zondag blijft het rustig in Purmerend, onze dames reizen af naar Gorredijk om het op te nemen tegen de nummer 2, de Frieske rugby Famkes. Het 3e team houdt het dichter bij huis, de nieuwste club van Nederland, RC Zaandijk is hun gastheer. En het 2e team mag naar de Domstad om het op te nemen tegen de burgers (revanche na hun verlies tegen hun studentjes).
En al onze jeugd dan? Tja, die zijn herfstvrij, alhoewel ze zaterdag een extra training krijgen van eerste team spelers (volgens mij).

De nieuwe roosters voor bar en schoonmaak staan op onze site en wordt aan de betrokkenen een mail toegezonden.

Het weekprogramma (week 42), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

vrijdag 18 oktober (bestuursafgevaardige: tja, wie durft)
21.00 uur: Waterlands Bockbierfestival (bockies liggen achter de bar, kantine open om 20.00 uur)

zaterdag 19 oktober (bestuursafgevaardige: ?)

12.00 uur: RC Waterland (TBM heeft geen competitieam aar wel een extra training)

xx.00 uur: RC Waterland (Cubs hebben herfstvakantie, hebben tijd om aantemoedigen)

13.00 uur: RC Waterland/DH – Haarlem (Junioren spelen oefenwedstrijd tegen Haarlem)

15.00 uur: RC Waterland 1 – CAS RC 1 (Noord Hollands onderonsje, verzamelen rond 13.30 uur)

zondag 20 oktober (bestuursafgevaardige: nvt)
xx.00 uur: Alkmaarse RUFC – CAS/RCW/DH (Colts zijn eveneens vrij)
13.00 uur: Friese Rugby Famkes – RC Waterland/RCZ/WF (dames naar Gorredijk, vertrek onbekend)
14.00 uur: RC Zaandijk 1 – RC Waterland 3 (derde team naar de buren, verzamelen 12.30 uur)
13.00 uur: Utrechtse RC 3 – RC Waterland 2 (tweede team naar Utrecht, verzamelen rond 11.15 uur)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 19 oktober:

Bar: 13:00 – 16:00 uur Sylvia Veenman en 16:00 – 18.30 uur Erno van Dam en Michael Flierman

Keuken: 15:30 – 18:00 uur Gonnie Veltman en Monique de Boer
zondag 20 oktober:

nvt

*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 21 oktober (19.30 – 21.30):
Dennis Kraay
Inga Krûna
Andrejs Aleksandrovs
Quermy Warmerdam
Wesley Blöte

succes, enne mooi clubblad, he?

Hans