Beste Waterlanders, ouders en belangstellenden, afgelopen periode was best nog wel enerverend, zowel de cup cubs als de colts hebben het moeilijk in hun poule, junioren spelen middenmoot en de shield cubs kunnen komende zaterdag bij winst 1e in hun poule worden.
Het 3e team verloor zijn laatste wedstrijd vrij kansloos en eindigt 7e in de 4e klasse NW. Tenslotte wist ons 1e team, na een enerverend duel, thuis de Bassets te verslaan en de handhaving in de ere-klasse veilig te stellen. Een try meer en ze hadden zelfs de plate-finale in het rugbystadion gespeeld. Het weekend erop verloren de colts ook hun laatste wedstrijd en eindigen 7e in de plate poule. In het verre Bulgarije won het tourteam zijn 2 Bulgaarse wedstrijden en werd 1e van het toernooi. Wat volgde was een zeer lange en uiterste gezellige derde helft. En de dag erop mochten de mannen de Cerni Vrâh beklimmen (van 1820m tot 2290m bergop en in de sneeuw).

Komend weekend staan de laatste competitiewedstrijden voor de cubs en junioren op het programma en TBM reist af naar Haarlem. Voor de senioren staan nu nog wat toernooien en oefenwedstrijden op het programma. Zo doet het 3e team komende zondag mee met het z.g. hekkensluiterstoernooi in Amersfoort (wie gaat er nog mee?). En alle rugbynieuwelingen en belangstellenden, volgende week zondag organiseert Waterland het z.g. rookietoernooi. Teams van Haarlem, Utrecht en Rotterdam kunnen dan hun nieuwe spelers uittesten in een vriendschappelijk toernooitje. Heb jij nog belangstelling om mee te doen (enige rugbyervaring wenselijk, meld dat bij mij).

Veel sportief succes,
Hans

Het programma (week 15)

Vrijdag 15 april