Beste Waterlanders, dames, supporters en familie, misschien door de late aankondiging (laten we het daar maar op houden), maar afgelopen weekend was de opkomst voor de door het bestuur verplicht gestelde bar/keukendienst teleurstellend, waardoor Claudia 3 dagen achter elkaar heeft gestaan. Dat kan en mag niet.

Elke rugby’er moet zijn of haar verantwoording nemen, niet alleen in het veld maar ook daar buiten. Bij deze het schema voor de komende 2 maanden!

Buiten de bar en keuken bezetting konden we terug kijken of een geslaagd weekend, ok het 1e team verloor fors van DIOK (mistakes are fatal), maar heeft laten zien dat er bij vlagen goed gespeeld kan worden (zie ook website DIOK). Onze cubs en junioren hadden eerder die dag zeer overtuigend hun wedstrijden gewonnen in het oosten van het land en de dag erop wist het Colts cluster tot flink scoren te komen, helaas scoorden de tegenstander nog net iets meer (het team moet nog wennen aan elkaar). In Naarden wist het debuterende 2e team in de 3e klasse een uitstekende overwinning binnen te halen en dichtbij huis was de grootste verrassing, het 3e team wist tegen kampioenskandidaat West Friesland, na een vlammende 2e helft (en later ook de 3e helft) de overwinning veilig te stellen.

Het komende weekend wordt er voornamelijk buiten Purmerend gespeeld, alleen de junioren spelen komende zaterdag en het 2e team komende zondag onder een warm zonnetje hun eerste thuiswedstrijden, de junioren tegen de roze pantertjes en het 2e tegen het ervaren team uit Utrecht. Voor het 1e team staat zaterdag een oude concurrent op het menu, de Hoekse Hookers. En de dames spelen een oefenpotje in Amstelveen, als er zondag net zo veel dames zijn als afgelopen dinsdag op training, krijgen ze zowaar een selectieprobleem 😉

Het weekprogramma (week 37):

Zaterdag 15 september (bestuursafgevaardige: Manfred)

• 10.30 uur: RC ‘t Gooi – RC Waterland – ARC – URC (TBM naar Naarden, vertrek om 09.15 uur)
  • 11.00 uur: RC Waterland/Alkmaar – RC Pink Panthers (cubs ‘thuis’ in Alkmaar, vertrekken rond 09.30 uur)
  • 12.00 uur: RC Waterland – RC Pink Panthers (junioren spelen wel in Purmerend, verzamelen rond 11.00 uur)
  • 15.00 uur: RC Hookers 1 – RC Waterland 1 (op zoek naar de eerste punten, verzamelen om 12.00 uur)

Zondag 16 september (bestuursafgevaardige: Harrie)

• 12.30 uur: All Blues – RC Waterland (een oefenpotje voor onze dames in Amstelveen, vertrektijd hoor je nog)
  • 12.30 uur: Combinatie Oost – RC Waterland (Colts cluster naar Almelo, vertrektijd 09.30 uur)
  • 14.30 uur: RC Waterland 2 – Utrechtse RC 3 (bijven ze ongeslagen? Verzamelen uiterlijk om 13.30 uur)
  • 14.30 uur: RC Waterland 3 is vrij (maar moet 2e team aanvullen dan wel supporteren)