Beste Waterlanders, ouders, rugbyliefhebbers en supporters, wie de jeugd heeft, heeft de toekomst is een gevleugelde uitspraak, maar afgelopen weekend gaf dit vertrouwen in onze toekomst. Daar waar alle senioren teams verloren, wonnen al onze jeugdteams. Zo wonnen de cubs in een try-rijk duel in Utrecht, wisten onze junioren knap en krap in Middelburg een overwinning mee te slepen en wisten op zondag ons colts-cluster, nu eens in Purmerend ruim hun leeftijdgenoten uit het Oosten van het land naar huis te sturen. Voeg daarna dat onze mini’s in Roosendaal bij de Nationale voorrondes 2 van hun 3 wedstrijden wonnen en, ja, the future is ours…

Zoals gezegd verloren al onze seniorenteams, maar op zaterdag liet ons eerste team zien dat ze razendsnel het gat met de Nationale middenmoot aan het inhalen is, een miniem verlies in een koud, hard maar vooral boeiend duel van hun deel. Op zondag heeft ons 2e team nog steeds problemen een voltallig team op de been te brengen. En als je dan naar Hilversum moet…is daar niet veel eer te behalen. Ondanks de vele verliespunten van de afgelopen weken, staat ons 2e team nog steeds knap op de 3e positie. En als laatste verloor het 3e team, met een onverwachte maar aangename versterking van een bekende Pink Panther, in een spannend duel in de laatste 10 minuten van een behoorlijk fit team Utrechtse studenten. Voor beide laatste teams geldt, we komen nu te kort op aantallen… ja, we hebben veel blessures, maar graaf dan onder wat stenen om de teams compleet te krijgen. We hoeven nog maar zo’n 3 wedstrijden, dan maar een keertje ruzie thuis..

Voor het komende weekend is zo’n beetje het rugbyweekend van het voorseizoen, op vrijdagavond spelen al onze colts in Alkmaar (inmiddels verzet naar zondag!), zaterdag reizen turven, benjamins en mini’s naar hun uitbestemming, spelen cubs en junioren thuis. Daarna speelt ook nog eens ons 2e team op zaterdag tegen de koplopers uit Spakenburg, terwijl ons eerste team in Hoek van Holland gaat kijken of er nog meer te halen valt tegen de Hookers.
En daarna zullen alle Six Nations wedstrijden ‘live’ op grootscherm in onze kantine te volgen zijn, waarbij we tussen Wales-Engeland en Frankrijk-Schotland de Chinees laten aanrukken (kosten €7,50 p.p. intekenen op de presentielijst). En na de laatste wedstrijd is het thema Schots of Frans, met bijpassende hapjes, drankjes (rara, wat komt er uit Schotland voor vloeibaar lekkers en wat komt er uit Frankrijk voor vloeibaar lekkers….. we hebben het in ieder geval) en wellicht muziek. Zou mooi zijn als al onze teams en hun fans dit spektakel samen aanschouwen.

Op zondag nog twee thuistoetjes, allereerst onze daames die het opnemen tegen Dwingeloo en daarna mag ons 3e team het opnemen tegen het jonge schaduwteam uit Amsterdam, AAC 2. Belooft in ieder geval een gezellige 3e helft te worden, en aanmoedigingen zijn uiteraard welkom. Dit prachtige programma geldt uiteraard alleen als de velden wat minder hard zijn als gisterenavond. Maar het Six Nations programma gaat zeker door, dus altijd, tot zaterdag.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 11), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

vrijdag 15 maart (bestuursafgevaardige: nvt)
* CAS/NW combinatie – RC Gouda/Hookers/Delft (colts wedstrijd is verzet naar zondag!)

zaterdag 16 maart (bestuursafgevaardige: Martijn)
10.30 uur: RC ‘t Gooi – RC Waterland/DH (voor de T&B een Goois toernooi, verzamelen om 09.00 uur)
10.30 uur: Alkmaarse RUFC – RC Waterland (de mini’s gaan naar Alkmaar, verzamelen om 09.00 uur)
11.00 uur: RC Waterland – GRC Tovaal (cubs in Purmerend, verzamelen om 10.15 uur)
12.00 uur: RC Waterland – RC Tilburg/RCE (junioren tegen hekkensluiters, verzamelen om 11.00 uur)
15.00 uur: RC Waterland 2 – RC Spakenburg 1 (onder Noorse begeleiding, verzamelen rond 14.00 uur)
15.00 uur: RC the Hookers 1 – RC Waterland 1 (wat zit er in ‘t vat? Verzamelen rond 12.30 uur)
15.30 uur: Italië – Ierland (wordt dit een Italiaanse verrassing?)
18.00 uur: Wales – Engeland (wie wint de Six Nations, de finale)
21.00 uur: Frankrijk – Schotland (belooft aantrekkelijk duel te worden, hips)

zondag 17 maart (bestuursafgevaardige: José)

11.30 uur: CAS/NW combinatie – RC Gouda/Hookers/Delft (colts spelen in Alkmaar, verzameltijd hoor je nog)