Beste Waterlanders, ouders en belangstellenden, we kunnen terugkijken op een geslaagde Pub-kwis, waaraan 10 teams deelnamen en we onze wielergiganten Remon Bril, Erik Dobber en Laurens de Boer een eerste Alpe d'HuZes donaties hebben kunnen overhandigen. De rest van het weekend werd voornamelijk doorgebracht in Heerenveen waar onze vrienden van Feanster onze jeugd en senioren hartelijk ontvingen. En in Amsterdam mocht Jannes Pijnenburg zijn (en ook Waterlands) eerste cap ontvangen, hij mocht invallen tegen de gewonnen wedstrijd tegen Polen.

En het weekend erop was het weer raak, ook nu mocht Jannes, maar nu ook Roberto Warmerdam het Oranje veld in. Ditmaal tegen Oekraïne, die sneaky als ze zijn, Oranje in de blessuretijd de genadestoot toebrachten. Revanche op ons referendum?? Maar als club mogen we supertrots zijn, want buiten deze beide heren, heeft ook Reinier de Boer op de bank gezeten. Komend weekend is alweer de volgende EK wedstrijd, nu speelt het Nederlands XV in en tegen Zweden, en zijn Jannes en Roberto uitgenodigd mee te gaan. Succes mannen en daarna ff Douwe Bob aanmoedigen, he?

Voor de achterblijvers, het tentenkamp voor senioren en colts is, vanwege de geringe belangstelling, komen te vervallen, hiervoor in de plaats een beachrugbytraining op Hemmeland. Zaterdag organiseren we ons 2e Waterland Mix-toernooi, we hopen uiteraard op veel deelname van zowel jong en oud, van meisje tot jongen en van talent tot veldvulling. Heb je je nog niet opgegeven, doe dat dan voor donderdag 12 mei bij Hans Spaan (j.spaan2@upcmail.nl), zodat hij in alle rust zijn toernooi schema in elkaar kan draaien.

En met Pinksteren doet een Waterland 2 en 3 combinatie en het damesteam mee met het Oranje buiten beachrugbytoernooi in Hoorn (goede oefening voor Ameland). En over Ameland gesproken, het 2e team komt nog 1 a 2 spelers te kort voor inschrijving... meld je a.s.a.p. aan bij Maarten.

En vergeet niet je Ameland inschrijving en betaling (zie Waterland site).

Veel sportief succes en plezier,
Hans

Het programma (week 19)

vrijdag 13 mei