Beste Waterlanders, sponsoren, ouders en supporters, het zonnetje scheen afgelopen weekend voor de Waterlanders, zo wist ons eerste team, onder het toeziend oog van vele fans en sponsoren (die natuurlijk nu ook fan zijn geworden), na een spannend begin, de volledige buit ruim binnen te halen tegen de concurrenten uit Amersfoort. Met nog 2 wedstrijden te gaan staat het team stevig op de derde plaats in de Nationale plate competitie en mag, bij een eventuele uitglijder van DIOK nog hopen op een finale plaats. Op zondag wist ons Colts cluster in Tilburg de eveneens de overwinning binnen te slepen, en passeerden daardoor dan ook dit Tilburgs cluster. Hierdoor is er zicht op de halve plate finales. Onze daames gingen, helaas weer met een ondertal, onderuit in Deventer en het 3e team speelde thuis een prima wedstrijd tegen de kampioenen van de 4de klasse, de Amstelveense RC 2, een team die het zeker komende seizoen goed gaat doen in de 3e klasse.

Het komende weekend staat voor de senioren in het kader van Boedapest en onze nieuwe koning. Als die Hongaren nu nog niet weten dat we een nieuwe koning krijgen, na ons Oranje-bezoek weten ze dat zeker wel… De achterblijvers mogen nog wel aan de bak, op zaterdag gaan de turven en benjamins naar Den Helder, de cubs ‘thuis’ in Alkmaar en spelen mini’s en junioren in Purmerend, maar een graadje of 20 natuurlijk de gelegenheid om onze toekomst te zien spelen. Op zondag mogen de junioren nogmaals aan de bak, weten zij beide wedstrijden te winnen, spelen ook zij in de kruisfinales. Daarnaast hebben de Colts een inhaalwedstrijd en het tweede team mag zondag ook aan de bak, en daar er natuurlijk wat spelers zo ‘n 1500 km verderop zitten, is iedere aanvulling gewenst, graag melden bij Ton T. of Henk.

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.

Het weekprogramma (week 15), volg onze site inzake afgelastingen of de omkeerregeling:

woensdag 10 april (bestuursafgevaardige: nvt)
19.00 uur: CAS RC – RC Waterland (cubs voor een inhaalwedstrijd naar CAS, verzamelen om 17.30 uur)

vrijdag 12 april (bestuursafgevaardige: Harrie)
10.00 uur: verzamelen seniorentour Boedapest (tourgangers binnen voor 10.30 uur)

zaterdag 13 april (bestuursafgevaardige: Manfred)
10.30 uur: CAS RC – RC Waterland/DH (toernooi voor de T&B, verzamelen rond 09.00 uur)
10.00 uur: RC Waterland – Bulldogs – URC – Alkmaar (de mini’s in Purmerend, verzamelen rond 09.30 uur)
11.00 uur: RC Waterland – CAS RC (de cubs ‘thuis’ in Alkmaar, verzamelen rond 09.00 uur)
12.00 uur: RC Waterland – RC Oemoemenoe (Zeeuwse babbelaars voor onze junioren, verzamelen om 11.00 uur)
11.00 uur: Elefantok Rögbi SE – RC Waterland (altijd lastig, Vác uit…, verzamelen 08.45 uur)

zondag 14 april (bestuursafgevaardige: Martijn)