Beste Waterlanders, ouders, tourgangers en supporters,

Onze TBM heeft zich afgelopen zaterdag kranig geweerd in Castricum, de mini’s hebben zelfs al hun wedstrijden gewonnen en zijn klaar voor het grote werk 😉 Daarna was het de beurt aan ons eerste team, die in Amersfoort hun laatste competitieduel speelden, en waar tot aan de rust geen vuiltje in de lucht was (0 – 15). Maar daarna ging het onverklaarbaar minder, en daar maakte het tot het bot gemotiveerde Eemland dankbaar gebruik van en wist net en nipt te winnen. Bij deze feliciteer ik het 1e team en staf met het behalen van de vooropgestelde teamdoelstelling, handhaving in de ere-klasse. Met dit extra jaar ere-klasse ervaring ‘in the pocket’, kan het komend seizoen met vertrouwen te gemoed gezien worden.

Zondag brachten onze Londense gastheren van 2011, Old Streetonions RFC, hun retourvisit en in een spannend en aantrekkelijk duel ging de overwinning ditmaal net naar de Waterlanders. Daarna was het in een brandend zonnetje tijd voor een ouderwets gezellige derde helft. Voor de die-hards daarna nog ff een afzakkertje op de cowmarket…
Het komende weekend staat in het teken van de voorrondes van de Sevens, de cubs mogen deze voorronde in Purmerend spelen, de junioren zijn uitgenodigd in Leiden. Aanvangstijd in Purmerend is 12.00 uur, junioren is helaas nog niet bekend. We wensen hun veel sportief succes en speelplezier toe.
Zaterdag is het voor het 2e en 3e team tijd om gezamenlijk het seizoen af te ronden met een natje en een geroosterd stukkie vlees. En zondag is het, na het welverdiende ochtendontbijtje, de beurt aan de moeders en dochters om het groen te bemensen.

En dan nog even ten aanzien van ons rugbystratentoernooi van 26 mei, vanavond beginnen hiervoor officieel te trainingen onder deskundige begeleiding, Ook de dinsdag 14 en 21 mei kunnen deelnemers te recht bij ons. En op de donderdagen 16 en 23 mei zijn deelnemers ook welkom, alleen worden de trainingen dan gegeven door je teamgenoten (in onderling overleg). En de laatste grote afsluitende training op vrijdagavond 24 mei (20.00 – 21.00 uur)..

De bar- en schoonmaakroosters staan inmiddels op onze site, maar voor het gemak ook nog ff onderaan deze mail.
Het weekprogramma (week 19), volg onze site inzake afgelastingen:

donderdag 9 mei (bestuursafgevaardige: nvt)
12.00 uur: CAS RC – RC Waterland (rugbypromo wedstrijd bij ZVV te Zaandijk, verzamelen om 10.45 uur)
19.00 uur: geen (jeugd)trainingen

zaterdag 11 mei (bestuursafgevaardige: JC)
00.00 uur: TBM heeft geen wedstrijden, NK mini plate toernooi gaat niet door)
12.00 uur: Voorrondes Sevens voor cubs (in Pumerend met ARC,DIOK,HRC2,Twente)
1x.00 uur: Voorrondes Sevens voor junioren (in Leiden met ARC,DIOK,Hilversum,Oysters)
17.00 uur: RC Waterland 2 en 3 (teamuitje met BBQ, rond 22.00 uur naar de Koemarkt)

zondag 12 mei (bestuursafgevaardige: Tessa)
00.00 uur: colts en senioren zijn vrij
11.00 uur: Moederdag en Damesdag (alle oma’s, moeders en dochters worden verwacht)

donderdag 16 mei (bestuursafgevaardige: Harrie)
21.30 uur: Après Touravond Boedapest (tegen 22.00 uur start de film)

Het barrooster voor komend weekend*):
zaterdag 11 mei:

10.30 – sluit: Bar papa’s cubs 😉 Keuken (11:00 uur – sluit) mama’s cubs 😉
16.30 – sluit: Bar 2e en 3e team

zondag 12 mei:
geen wedstrijden
*) zelf voor vervanging zorgen als je niet kunt, aub

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 13 mei maart (19.30 – 21.30):
Dennis Kraaij
Dick de Vries
Wesley Blöte
Casper Guit
Thierry Tütüciyan

O ja, denken we nog aan de Amelandbetalingen?

groet,
Hans