Beste Waterlanders, dames, supporters en ex-stratenteamspelers, afgelopen zondag konden onze Amsterdamse vrienden helaas nog geen team op de been brengen zodat de meeste vermoeide spiertjes een extra weekendje rust kregen. En de avond ervoor werd de jaarlijkse vrijwilligersavond gehouden en ondanks het waterige weer, weer een topper. Je begrijpt niet dan er nog mensen zijn die geen vrijwilligers zijn…

Overigens moet ik in dat kader de volgende oproep, en die is minder vrijblijvend als het lijkt, doen: Oproep aan alle leden van rugbyclub waterland en of ouders van de jeugdleden. Hierbij willen wij (de Schoonmaakcommissie en Kantinecommissie)verzoeken jullie op te geven voor ofwel bardiensten te draaien (dit geldt voor de dinsdag of donderdagavond) of op de maandagavond schoon te maken. Degene die zich geroepen voelt om af en toe een dienst mee te draaien kunnen zich opgeven door een e-mail te sturen naar Richard of Sylvia Veenman e-mail adres: r.veenman7@upcmail.nl. Als bij wijze van spreken zich nog 6 personen opgeven om slechts 1x per maand een van deze taken op zich/haar te nemen is de KC al enorm geholpen. En zeg nu eerlijk wat is eenmaal per maand (en nog slecht voor 9 maanden in het jaar). Niemand kan mij in de ogen kijken en zeggen dat ie daar geen tijd voor heeft.

En dan kijken we reikhalzend uit naar het komende weekend, waar RC Waterland zijn eerste officiële ereklassewedstrijd in de vaderlandse competitie speelt, en dan ook nog eens tegen de huidige landskampioen. Is er in Hilversum een wedstrijdpuntje te halen?? En dan de dag erop ons Try-out toernooi, waar zowel dames (10 a-side, 2 x 10 min) als heren (15 a-side, 2 x 20 min) hun wedstrijden op Purmerendse gronden spelen. Vooralsnog komen de bezoekende teams o.a. uit Den Bosch, Heerenveen, Leeuwarden, Sassenheim en Amsterdam, waarbij de Friese dames van plan zijn al een avondje eerder langs te komen, gezellie. Toernooi spelers, zorg dat je er uiterlijk om 10.00 uur bent. De herenteams mogen een uurtje later komen. Het kan zijn dat een last minute aanmelding het schema nog iets omgooit, no problem, eerste wedstrijden staan vast. En verder wensen we onze cubs en junioren een fijne en sportieve tour in Londen toe. En begeleidende ouders, veel sterkte 😉

Het weekprogramma (week 35):

• dinsdag 28 augustus (bestuursafgevaardige: nvt)
      18.00 uur: start TBM trainingen (zowel voor turven, bejamins als mini’s (laatste om 19:00 uur))
    • donderdag 30 augustus (bestuursafgevaardige: Manfred)
      20.00 uur: Sing-a-long voor de jeugdige tourgangers (cubs en junioren die op tour gaan, vooraf bagage inleveren)
    • vrijdag 31 augustus (bestuursafgevaardige: Manfred)
      08.00 uur: Verzamelen jeugdtourgangers (op Schiphol en nog niet in je Mega Mindy jurkje)
    • zaterdag 1 september (bestuursafgevaardige: nvt)
      10.00 uur: Beccehamian RFC – RC Waterland (de tourwedstrijd voor de cubs)
      11.00 uur: Beccehamian RFC – RC Waterland (de tourwedstrijd voor de junioren)
      15.00 uur: RC Hilversum 1 – RC Waterland 1 (een historische dag voor RC Waterland, verzameltijd hoor je nog)
    • zondag 2 september (bestuursafgevaardige: Arjan)
      10.30 uur: RC Waterland – Greate Trien (onze dames starten het toernooi tegen de brakke Friezinnen)
      10.55 uur: RC Bassets – AAC (de dames van Sassenheim en Amsterdam mogen op het veld)
      11.20 uur: RC Waterland – RC Feanster (onze heren daarna tegen de fitte Friese vrienden)
      12.05 uur: RC Waterland – AAC (onze dames nu tegen Mokumse ladies)
      12.30 uur: Greate Trien – RC Bassets (en de beurt aan de dames van Leeuwarden en Sassenheim)
      12.55 uur: RC Feanster – RC the Dukes 3 (onze herengasten nemen het nu tegen elkaar op)
      13.40 uur: RC Waterland – RC Bassets (onze dames eindigen het toernooi tegen de Sassenheimse dames)
      14.05 uur: AAC – Greate Trien (de dames uit Amsterdam en Friesland eindigen het damesgedeelte)
      14.30 uur: RC Waterland – RC the Dukes 3 (onze heren eindigen het toernooi tegen de Bossche bollen)
      15.15 uur: ‘prijs’ uitreiking bij het hoofdveld
      *) alle KO-tijden zijn nog onder voorbehoud, er kunnen nog wedstrijden bijkomen

Het nieuwe schoonmaakrooster voor maandag 3 september (19.30 – 21.00):
is nog niet bekend, tot die tijd zorgen we er gezamelijk voor dat de kantine en kleedkamers netjes worden achter gelaten !!! Verder zou het prettig zijn als de KC komende zondag tijdens ons toernooi nog wat handjes erbij krijgt.

Tot tussen de lijnen of langs de zijlijn!

groet,
Hans