Beste Waterlanders, supporters en fans,

En een super-sunday it was (except for the Scottish..). Op zaterdag behaalden in de cup competitie zowel de junioren als de cubs hun eerste punten (alleen in de plate verloor ons cubs cluster) en op zondag was het helemaal feest bij rugbyminnend Purmerend. In het voorgerecht behaalden de mannen van het verse 3e team hun eerste competitie overwinning ten kostte van Eemland. Daarna was het de beurt aan het 2e team, die redelijk gehakt maakte van hun Alkmaarse opponenten en tenslotte wist ook ons 1e team tegen de taaie en fitte Utrechtse studenten de volle winst binnen te halen. Alom vreugde en bier.

Maar het komende weekend staat alweer voor de deur, met vele mooie bekijksels. Zoals de laatste wedstrijden van de voorrondes van de RWC 2011. In tegenstelling tot het eerder genoemde valt de belangstelling voor de vroege wedstrijden tegen, zodat we het komende weekend de deuren om 09.00 uur openen voor het ontbijt en de laatste wedstrijden (die van 10.30 uur), welk ook het leukst zijn. Voor de kwartfinales wil ik graag weten, wie belangstelling heeft om de 07.00 uur wedstrijd te bekijken. Meer dan 10 en ik open de kantine om 07.00 uur).
Verder heeft een deel van onze jeugd zaterdag thuiswedstrijden, begint zondag de competitie voor onze dames met een thuiswedstrijden en hebben we, heet van de naald, zondagochtend voor de senioren een gasttraining van Tim Visser (ook wel the flying Dutchman), Engelse full prof en jaren lang teamgenoot van o.a. Johnny Wilkenson bij de New Castle Falcons. Nu inmiddels spelend bij het Schotse Edinburgh. Een must voor alle 1e en 2e team spelers, maar ook het 3e team is van harte welkom. En na afloop vertrekken het 1e en het 3e team naar hun plaats van bestemming.

Als laatste een oproep, onze Aussievriend Sparky komt half oktober zonder werk te zitten en is dan dringend op zoek naar nieuw. Als iemand iets weet, neem dan contact met hem op. Als club vinden we het wel prettig als hij nog ff bij ons blijft… 😉

Het weekprogramma (week 40):
zaterdag 1 oktober

07.00 uur: Frankrijk – Tonga (deze wedstrijd wordt niet live in de RC Waterland kantine uitgezonden)
09.30 uur: Engeland – Schotland (deze Britse topper live in de RC Waterland kantine, ontbijten om 09.00 uur)
10.15 uur: ARC – RCW/RCDH/RCWF (TBM hebben bondsdag in Amstelveen, vertrek om 09.15 uur)
11.00 uur: RC Waterland/Haarlem – LRC Diok (cupswedstrijd cubs in Purmerend, verzamelen rond 10.15 uur)
12.00 uur: RFC Haarlem/Waterland – ARC (platewedstrijd cubs in Purmerend, verzamelen rond 11.15 uur)
13.00 uur: RC Waterland/Haarlem- LRC Diok (de cupwedstrijd voor de junioren in Purmerend, verzamelen rond 12.00 uur)

zondag 2 oktober
07.00 uur: Wales – Fiji (deze wedstrijd wordt niet live in de RC Waterland kantine uitgezonden)
09.30 uur: Ierland – Italië (deze beslissing live in de RC Waterland kantine, ontbijten om 09.00 uur)