Deze zondag speelden de dames tegen Alkmaar/Haarlem. Lekker fris gingen we de auto in richting Alkmaar. Hans H kwam ons tegemoet op de racefiets en ook Q was mee voor onze technische en ook mentale support. Natuurlijk hadden we ook weer een fanclub!
Met 15 dames begonnen we de wedstrijd. De afwezige captain Lara had haar captainschap tijdelijk overgedragen aan Amber. De Alkmaar/Haarlemse meiden hadden er uiteindelijk ook 15. Wij voor het eerst met 15 op het veld dit seizoen!

We begonnen een beetje ongeorganiseerd, rommelig en veel balletjes op de grond. De scrum stond wel als een huis. Voorwaartsen hebben het goed opgelost en we kwamen al meer in het spel. We kwamen erachter dat we via de lijn gebruik konden maken van mooie gaten en ruimte over de wing. Zo scoorde nummer 8 Inger door een mooie run. Hierna was het een tijdje knokken voor de bal. Tackles werden goed gemaakt en ook balletjes die van de tegenstander vielen werden veroverd, maar waar bleef de belonende try? Die kwam in minuut 32 door Maartje. Ze zag een gat in de lijn en sprintte naar de palen. Demi met de conversie, raak! Vlak voor het einde van de tweede helft kwam de bal mooi de lijn in gespeeld, nadat de voorwaartsen keuring werk hadden geleverd in de scrum. Via deze bal vond Anne een mogelijkheid tot een try.

Na een coachend woordje van Hans en Q, verzorging van Chantal en Reinier en vlaggend advies van Jesse begonnen we aan de tweede helft. Line-outs met Nadine in de lucht werden gewonnen, scrums waren allemaal voor ons en de lijn werd netjes uitgespeeld. Met een paar scissors vond de lijn meerdere mogelijkheden. Ook door de scrum werd gescoord, tweederijer Ellen en hooker Diana drukten eveneens de bal achter de lijn. Aan het einde van de wedstrijd kon je merken dat wij conditioneel sterker waren dan de tegenstander, en daardoor vielen er meer try’s.

Goed samen gespeeld meiden, mooie score (0-62!!!) en iedereen vervulde zijn taak!

Keep up the good work! Blijf komen op trainingen daar wordt iedereen beter van!!!

Opstelling:

opstel_dames_alkmaaruit