Rugby Club Waterland heeft ook de tweede wedstrijd in de ‘Lotto Nationale Plate’ gewonnen. In Driebergen waren de Purmerenders zaterdag in de sneeuw te sterk voor RC the Pink Panthers. Het duel dat in 5-29 eindigde werd wel overschaduwd door wat vervelende incidenten, het leverde helaas Lotar Abma een behoorlijke kaakblessure op. De wing speler is daar zondag direct aan geopereerd. Lotar, natuurlijk ook namens de webmasters beterschap toegewenst! Door de overwinning staat Waterland (met 10 punten uit twee wedstrijden) boven aan in het ‘rechter rijtje’ van de Ereklasse. Dit komt wel mede omdat de wedstrijd tussen de Amstelveense RC en LRC DIOK (de Leidenaren hebben 9 punten uit één duel) werd afgelast. RC the Hookers kwam wel in actie, zij wonnen op eigen veld met 39-7 van RC Eemland.

Het enige duel dat voor zondag gepland stond ging niet door, door de sneeuwval en vrieskou werd de wedstrijd tussen USRS 2 en RC Waterland 2 afgelast. Deze wedstrijd zal door de bond opnieuw worden ingedeeld.