Voor de zestiende wedstrijd van Waterland 3 werd er afgereisd naar Utrecht. Op het splinternieuwe rugbycomplex van de Utrechtse RC werd een leuke wedstrijd gespeeld tegen het vierde team van Utrecht. Ondanks dat Waterland af en toe wat rommelig speelde, won het overtuigend en kan de aansluiting bij de subtop in de 4e klasse midden behouden worden.

Het was even zoeken, maar uiteindelijk vonden we het. Het nieuwe complex van de Utrechtse Rugbyclub. Het nieuwe gebouw doet wat denken aan een dobbelsteen, of een huis in de Weidevenne, maar van binnen is het erg mooi en zeer ruim opgezet. Met de naderende horrorwinter was het belangrijk deze wedstrijd te spelen en te winnen. Komende weken kunnen we namelijk (volgens de weermannetjes) temperaturen ver onder nul verwachten, geen lekker rugbyweer dus.

Na een zeer korte warming-up (en welgeteld twee line-outs) werd het fluitsignaal gegeven door de referee. Waterland besloot meteen maar met een vliegende start te beginnen en na een aantal minuten opende Milaan de score al. Daan Visser alias Minister kon helaas de weg tussen de palen niet vinden, en kickte naast. Kort daarna was het captain Maarten Rabelink die vanuit een maul opgezet door zijn kleine broertje Marijn door de verdediging kon lopen en kon zorgen voor de tweede ty voor Waterland. Deze keer was de conversie een eitje voor Daan waardoor de stand op 0-12 gebracht werd. Alain ‘metdiemoeilijkeachternaam’ deed hier nog een schepje bovenop en scoorde de derde try voor waterland. Een zeer knappe conversie werd raak geschoten door Daan; 0-19.

Na deze score werd het spel iets evenwichtiger. Bart Visser, die net terug was gekomen van wintersport, vond dit maar niets. Hij rende (jaja) dwars door de verdediging van Utrecht heen en liet zich vallen op de trylijn. Wederom werd de conversie geraakt. Waterland had moeite met het tacklen van de lange fly-half van Utrecht, want hij kon heel ver komen. Dit zwakke moment leverde Utrecht haar eerste try en geraakte conversie op; 7-26

Vlak voor rust kon gedispenseerde colt Niels Veenman zijn eerste “officiële” try voor het ‘nu-al-legendarische-derde’ drukken en hij bracht daarmee de stand op 7-31.

De tweede helft had Waterland het toch iets moeilijker. Het was vaak rommelig aan Waterlandse kant en ballen in de lijn werden niet goed verwerkt. Na tien minuten werden Robin en Milaan uit de lijn gehaald, en betraden Ivo en Tim het veld. Het werd langzaam duidelijk dat Waterland hier gewoon de winst ging pakken. Remon Bril en Martijn Poels konden de score verder uitbreiden door try’s te scoren. De laatste twee try’s werden door de goed spelende scrum half Martijn Poels gedrukt. De conversies werden allemaal geraakt door Daan en brachten de eindstand op 7-52, een prima resultaat.

Dankzij deze gewonnen wedstrijd presteert Waterland 3 nog steeds boven verwachting. Het ziet er naar uit dat Waterland 3 dit mooie seizoen afsluit met een top-5 klassering. En wie weet volgend jaar..

Utrechtse RC 4 – RC Rollator 3! 7-52!