Sinds januari 2010 is Tessa Sonderman Secretaris van Rugby Club Waterland. Zij is op dit moment het langst zittende bestuurslid, maar zij heeft een tijd geleden aangegeven iemand anders deze belangrijke functie in het bestuur te gunnen. Vandaar dat deze vacature nu open staat.

Als secretaris ben je lid van het dagelijks bestuur, deze vorm je samen met onze voorzitter Robert Jonk en de penningmeester Ivo Tiekink. Uiteraard worden zij bijgestaan door de overige leden in het bestuur die op hun beurt hoofden zijn van onze belangrijkste commissies.

De secretaris is ten eerste verantwoordelijk voor:

• Het organiseren van de maandelijkse bestuursvergaderingen
  • De agenda voor deze vergaderingen opstellen en een notulen hiervan verzorgen
  • De algemene agenda van het bestuur beheren
  • Het organiseren van de twee jaarlijkse Algemene Leden Vergaderingen en indien nodig de bijzondere ALV’s
  • Het beheer van het archief van alle belangrijke stukken
  • De grote lijn van het beleidsplan in het oog houden

Daarnaast zijn er diverse taken die niet specifiek bij de functie als secretaris horen maar die in de loop der tijd wel in het takenpakket zijn gekomen:

• Het aanvragen van de jeugdsubsidie
  • Het versturen van de kerstkaarten
  • Het organiseren van een vrijwilligers uitje
  • Het gezicht van de club zijn voor diverse partijen; zoals de gemeente, politieke partijen, Spurd en andere sportverenigingen.

Maar wat deze functie juist leuker maakt zijn de taken die je daarnaast nog op je neemt omdat het bij je past, omdat het een uitdaging voor je is of omdat niemand anders het wilt doen. De functie van secretaris kan je dus zo leuk maken als je zelf wilt.

Dus wil je wat doen voor de club en spreekt deze functie aan? Wil je meer informatie of een vrijblijvend gesprek? Neem dan contact op met de huidige secretaris Tessa Sonderman via e-mail: secretaris@rugbyclubwaterland.nl of spreek haar of een andere bestuurslid aan op de club.