De sport krijgt te maken met nog strengere maatregelen, nu het kabinet zaterdag 18 december bekend heeft gemaakt per zondag 19 december een harde lockdown in te voeren. Dit heeft ook consequenties voor Rugby Club Waterland.

Damescompetitie Ereklasse gaat door

Gezien onze dames onderdeel uitmaken van de Ereklasse mogen deze hun trainingen en wedstrijden volgens de huidige maatregelen voortzetten. Dit is wel zonder publiek.

Heren senioren

De heren senioren gaan voorlopig niet gezamenlijk trainen. Er wordt individueel getraind.

Jeugd

De jeugd traint op woensdagmiddag opgedeeld in twee groepen. De TBM traint van 14.30-15.30 uur en de CJC van 15.45-16.45 uur. Daarnaast traint de jeugd naar eigen invulling op zaterdag. Dit pakken de trainers en teammanagers direct op per team. Als je vragen hebt kun je de trainer en/of teammanager benaderen.
Tijdens deze jeugdtrainingen zijn de rugby faciliteiten (kleedkamers, kantine etc.) geopend.

Update 8 januari 2022: Jeugdtrainingen worden per 11 januari hervat

Bootcamp

De bootcamp gaat niet door. Wellicht dat er nog online trainingen volgen. Daarover contact Dennis Bus de bootcampgroep.

Andere evenementen

Het oliebollentoernooi en nieuwjaarsreceptie gaan niet door.

Wat kan wel?

Voor volwassenen vanaf 18 jaar is buiten sporten toegestaan met maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand, exclusief instructeur. Je kunt dus zelf aan de slag met een lekkere workout buiten. Inspiratie voor een goede rugby workout vind je hier. Ook zijn er in en rondom Purmerend prachtige hardlooproutes uitgestippeld. Zoals bijvoorbeeld deze vijf rondom Landsmeer of deze vanuit de Weidevenne. Speel je bij de senioren? Dan geldt 18+ voor jou. Speel je bij de Colts? Dan val je binnen de jeugd.

De maatregelen blijven tot en met in ieder geval vrijdag 14 januari 2022 van kracht.