RCW Stratentoernooi 2012De 24ste editie van het rugby stratentoernooi was een groot succes. Inmiddels is de jaarlijkse traditie van Rugby Club Waterland uitgegroeid tot een evenement van hoge klasse. Het idee van het stratentoernooi is simpel. Je speelt met zeven tegen zeven. Hiervan zijn vijf mensen geen rugby lid.

Het is dus puur een toernooi om kennis te maken met de rugby sport en club. Hierbij staat ook gezelligheid hoog in het vaandel. Zonder een derde helft is er geen geslaagd toernooi.

Om niet rugby leden alvast kennis te laten maken met de sport en de veiligheid te bevorderen zijn er al een aantal weken ‘Try out trainingen’. De basisbeginselen van het rugby worden hier bijgebracht door de rugby professional Inge Visser. Inge speelt in het Nederlands dames Sevens team in de top van de wereld.

Vorig jaar was de onbetwiste kampioen St. Patricks. Dit jaar strandde zij in de halve finale tegen de andere finalist van vorig jaar, de Swaffelaars. De Swaffelaars mochten daarom in de finale tegen het jonge en fitte team de WDP jesters strijden in de cup. In een zinderende finale werden de swaffelaars verslagen. Hiermee blijven de Swaffelaars de eeuwige nummer 2 op het toernooi (maar liefst vier keer op rij). In de plate finale wisten uiteindelijk de Pink panthers de schaal te veroveren van de Waterpolo chuncks.

Buiten het rugby waren er ook erg veel toeschouwers dit jaar. Zo’n 250 man stond langs de lijnen. Speciaal voor de toeschouwers en de derde helft werd er na de wedstrijd genoten van een biertje, of misschien wel meerdere, onder het genot van de band ‘The Ballistic Smokes’.

Bekijk hier een uitgebreid fotoverslag van deze geslaagde dag: